Es fregà la tragèdia a les vies de Sineu
El primer tren del matí que sortí de Manacor en direcció a Palma descarrilà en topar amb restes de formigó que es desprengueren del mur de contenció i que caigueren damunt les vies. 30 persones hi resultaren ferides. El maquinista, Amador Ferriol, és a l'UCI estable però en estat crític
Desastre a Sineu. El primer tren que sortí ahir dematí de Manacor, amb direcció Palma, hi descarrilà poc abans de les 6.40 hores. Quatre minuts després, a les 6.44 hores, el Servei d'Emergències 112 rebia les primeres cridades d'auxili. El sinistre tingué lloc uns dos-cents metres abans d'entrar al poble, en un revolt pronunciat que havia quedat obstaculitzat amb pedres a causa de la caiguda d'un mur de contenció. Es tracta d'una paret de 12 metres de llarg i de 4 d'altura, al pas de la trinxera (anomenat així per la forma de parapet pel qual passa el tren).
La Conselleria de Mobilitat manejava ahir la hipòtesi que les "intenses pluges caigudes les darrers setmanes" haurien debilitat l'estructura de la paret i, en conseqüència, hagués fet tombar el formigó.
El conseller Gabriel Vicens, de fet, ja ha anunciat l'obertura d'una investigació per aclarir les causes de l'accident, entre les quals també manejà "alguna deficiència en la construcció del mur".
La petita barricada de pedres damunt les vies féu que el tren descarrilàs en el mateix moment de l'impacte. Tal com explicà el conseller Vicens, "és impossible que el maquinista pogués evitar el sinistre", atès que no va tenir temps material per frenar. De fet, el mur va caure en un revolt tancat i no fou visible fins que el ferrocarril ja hi era pràcticament damunt.
L'impacte fou tan gros que tres dels quatre combois varen quedar tombats. El darrer s'aguantà dret. El conductor, Amador Ferriol, un sineuer amb molta experiència, rebé un fortíssim impacte al cap. 30 minuts més tard arribaven els primers serveis d'emergències i el traslladaven -greument ferit- fins a Son Dureta.
També a Illes Balears
- Consideres que importar residus d’altres illes a Mallorca és un despropòsit?
- Prohibeixen l’ús de telèfons mòbils a tots els centres de les Balears sostinguts amb fons públics
- L'extrema dreta reivindica que el decret sobre català a la funció pública inclou les seves exigències i amenaça: «És només el principi»
- El Pi: «És imprescindible frenar en sec el boom poblacional que amenaça la nostra qualitat de vida i l’equilibri del territori»
- El PP i Vox pacten rebaixar el requisit de català als zeladors i duplicar el termini perquè els funcionaris n'acreditin el nivell
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Una vegada més, l´esquerra demostra la seva incompetència congènita: el tren serà la seva tomba. Ni el saberen fer, ni el saben ni tan sols apedaçar, i el ramal fins Artâ serà una ruïna, segons els indicis més assenyats: parlin amb qualsevol enginyer i els donarà una visió molt precisa de la vesània d´en Vicens. No sé quin germà m´estim més. El d´Um només roba, el d´ara és un inútil. Quin bestiar.
"Trencadissa" feis pena aquests que defensau sense sentit una conselleria que durant el govern del PP ha estat una plataforma propagandistica políticica i durant el PSM ha estat el mateix, us rieu de sa gent i de les necessitats de transport públic, poseu en perill i us dedicau a construir i construir, aquest tren sembla de jugueta, es mou, és lent, està mal mantingut, etc. Vosaltres els polítics professionals només us interessa construir KM i Km com més millor i de sa gent només ara a sa foto a l'hospital o quan veieu que l'evidència de la mala gestió pot sortir a la llum tant la de la conselleria actual cm la de l'anterior. És un problema de decència política que cada dia n'hi ha menys en aquesta illa. I del tren aquest de llevant ni idea però resulta suspitós que tenint el trasnport públic en l'estat lamentable que tenim sa dediquin a fer encara més gran el disbarat.
Siurell, no diguis més disbarats perquè me consta que els responsables de la Conselleria varen estar tot el dia devora els familiars i les víctimes, així que la demagògia te la fiques per allà on te capi. I aquesta Conselleria inepte que dius no només és la que ha fet més per millorar el transport ferroviari sinó que a més s'ha de menjar tots els marrons de l'anterior legislatura, metros, talussos mal fets, trens dièsel fets pols i mil mancances més. Així que el teu resentiment d'expropiat pepero ara mateix no té cap sentit.
Esper que ara que tancaràn temporalment la línea entre Sineu i Manacor, s'arreglin la resta de deficiències que hi ha en aquest trajecte: els garrots que surten a la via, el bot que dona el tren en passar per el pont entre Sineu i Sant Joan, la llosa que suporta el pont a Petra i les que suporten el talús de terra un poc més envant anant a Manacor. El que trob més lamentable és que s'hagi d'esperar a una tragèdia com aquesta per a que es comencin a plantejar a posar solucions a deficiències que fa molta estona que s'han comunicat a l'empresa.
Arnau, no tens vergonya, les polítiques del PP, UM, PSIB I PSM els últims anys s'han destinat a inaugurar, construir ràpid i a deixar de banda la bona gestió i manteniment en tots els àmbits de les infraestructures a Mallorca. I és cert, i no només a Mallorca sinó al món sencer que fins que desgraciadament hi ha un accident llavors se'n parla del manteniment. Però ja sa sap que en aquesta illa la guerra PSM-PSIB-PP-UM sobre passa tot el sentit de la responsabilitat política i que sa gent sempre quedem com a peons en mans de la batalla política. Les necessitats de sa gent, la seva seguretat o l'estat d'aquests dos treballadors passa per sota de les necessitats polítiques d'una conselleria inepte i patètica i una oposició irresponsable i amb un passat en el tema impresentable.
Però és que no s'ha canviat ni a Mallorca ni a quasi cap altra lloc, però no veus que el problema que hi ha per enllaçar el tren entre Espanya i França és precisament la diferent amplada de la via? Espanya està aillada de la resta d'Europa per això.
Els trens de Mallorca són peoners, de la època dels anys 1860, i l'ample de la via ès de una iarda anglesa i ès de la època que Anglaterra era la primera. El tren era lo millor per aquella època, però lo que han fet actualment ès un desbarat, se havia de haver canviat de ample de via. Si se tengués l'ample de via europeu el material de segona mà dels trens TGV serviria.
jm, au venga no me venguis amb cuentos, que ahir els antitren vos va faltar temps per aprofitar la tragèdia i criticar la Conselleria que vos farà passar un tren per davant les vostres cases. Però el tema vos sortirà malament perquè això que dius (electrificació, freqüències, doble via, millor seguretat,...) ja s'ha fet o s'està fent, sobre tot l'augment de freqüències i la inversió en seguretat, i ho sabeu bé. Que s'hauria d'haver revisat el mur de formigó? Pot ser si però resulta que no fa ni cinc anys que s'havia construït. També s'hauria d'haver revisat el metro tot d'una després d'inaugurar-se? Pot ser sí també però és increïble que res se fes bé a la legislatura passada. I per cert, la informació del Balears d'avui no pot ser més vomitiva, no es poden contar més mentides amb menys espai.
No, a Mallorca sempre ha estat de via estreta com a una bona part d'Espanya. De fet FEVE (l'anterior explotador de la línia) significa Ferrocarriles Españoles de Via Estrecha o algo així.
Sembla que aquest tren ès de via estreta. Pensava que havien canviat la tecnologia i implantat l'ample de via europeu vigent i vies capaces de superar els 200 km/hora.