nubes dispersas
  • Màx: 13°
  • Mín:
11°

Un restaurant de Palma es nega a atendre una clienta per raó de llengua: «En mallorquín no le podré tomar la reserva»

200589

carta.menu

El servei de denúncies de l'Assemblea Sobiranista de Mallorca (ASM) ha rebut una queixa d'una ciutadana, F. M., que denuncia una situació de discriminació lingüística a un restaurant de Palma.

Concretament, F. M. explica que al restaurant Rancho Picadero «m'amenaçaven amb no poder agafar la reserva si no els deia el número de telèfon en castellà, perquè no m'entenen. I això que donen 'comida mallorquina'. De vergonya!».

La clienta remarca que, en haver-li dit des del restaurant «en mallorquín no le podré tomar la reserva», s'ha dirigit a ells en anglès i sí que l'han entesa: «En canvi els ho he dit en anglès (llengua dominant respecte al castellà) i m'han entès. Ja és que havia de reservar per a un grup, si no els hauria enviat a pastar fang».

«Ho comunic perquè aquestes 'cosetes diàries' han de sortir a públic, passen massa. Parlam que persones que treballen a Mallorca ni tan sols volen entendre els números, ni te diuen 'vaig a cercar algú que te pugui entendre'. Això ha estat passant molts d'anys, i hem estat callant. Però s'ha acabat callar quan trepitgen la gent d'aquesta manera», ha destacat F. M.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 3
Siguiente
Per Miquel Mas, fa 8 mesos
Aquesta setmana havia de fer una reserva a aquest restaurant per a un grup gran. Ja no. Cercarem un altre lloc.
Valoració:3menosmas
Per Volem saber noms de on no volen mallorquins,., fa 8 mesos
El que fan aquests immigrants espanyols i estrangers que han vingut aquí perque la fam i la misèria els rovegaven, però que ho agraeixen maltractan als mallorquins, humil.liant-los i expulsant-los dels locals a on ells treballen, només per parlar la llengua pròpia d'aquí, demostren la nul.la educació i qualitat humana de molta de la gent que vé aquí sense que els hagem convidat a fer-ho, ni que facin cap falta.
I com a consequència de la seva ingratitut i dels seus mals actes propis de supremacistes. i de xenòfibs, s'hauria de poder fer pública una llista de tots els comerços i serveis a on se prihibeix parlar en Català, destacant també si a més de no voler parlar en la llengua pròpia d'aquí, s'ha maltractat sls clients.
I si hi ha qualque empresari que ignora el que fan els seus empleats i no hi està d'acord, que ho comuniqui i que si no el vol acomiadar, que almenys llevi als treballador anti-mallorquins de la vista del públic.
Valoració:5menosmas
Per Yago, fa 8 mesos
No és fàcil de fer, però el millor és no emprenyar-se. No emprenyar-se i actuar, clar. Just que els hi toquem la butxaca, t'hi posaria que canvien de cantet...
Valoració:26menosmas
Per Catalunya insular, fa 8 mesos
Que demanin a la Plataforma per la llengua com s'actua en aquests casos i quines accions col·lectives es poden fer en un restaurant com aquest. Mentre els colons espanyols no rebin "correccions" sonores, ells aniran fent!
Hem de passar de la defensa a l'atac...i no podem perdre més temps!
Valoració:24menosmas
Per Unaperaquí, fa 8 mesos
@Isabel a TripAdvisor tampoc deixen publicar comentaris en català, ni tenen previsió de fer-ho, així que m'hi vaig donar de baixa.
Valoració:26menosmas
Per Ricard, fa 8 mesos
Però què ens fa falta als parlants del català, mallorquí o valencià per adonar-nos que la única solució és emancipar-nos d’Ñ? INDEPENDÈNCIA
Valoració:40menosmas
Per Isabel Caballero, fa 8 mesos
Crec que basta enviar opinions negatives a trivaisor, parlant de que és dolent, car etc...
Valoració:17menosmas
Per Isabel Caballero, fa 8 mesos
Crec que basta enviar opinions negatives a trivaisor, parlant de que és dolent, car etc...
Valoració:5menosmas
Per Isabel Caballero, fa 8 mesos
Crec que basta enviar opinions negatives a trivaisor, parlant de que és dolent, car etc...
Valoració:5menosmas
Per Isabel Caballero, fa 8 mesos
Crec que basta enviar opinions negatives a trivaisor, parlant de que és dolent, car etc...
Valoració:5menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 3
Siguiente