Presenten la Carta Històrica de Palma, un visor cartogràfic interactiu per a navegar per diferents èpoques de la ciutat
Palma XXI ha presentat aquest dilluns la Carta Històrica de Palma, un projecte elaborat en col·laboració amb el Servei d'Informació Territorial de les Balears-Sitibsa, que permet navegar per diferents èpoques de la ciutat a través d'un visor cartogràfic interactiu.
Segons ha informat Palma XXI, el president de l'entitat, Jaume Garau, ha explicat que «un dels objectius estratègics de Palma XXI és donar a conèixer la història i evolució de la ciutat per a així poder plantejar propostes cap al futur».
La Carta Històrica de Palma va néixer com un projecte per a donar a conèixer l'evolució urbana de Palma, el creixement de la ciutat des dels orígens romans fins a l'actualitat. Per a aquest projecte s'han inspirat en la Carta Històrica de Barcelona del Museu d'Història de Barcelona.
La cartografia digital ha estat elaborada des de l'any 400 fins a l'any 1800 per l'arquitecte Joseba Dañobeitia i a partir de l'any 1900 per la geògrafa Pilar Buendía i s'ha comptat amb l'assessorament del Doctor en Geografia i professor emèrit de la UIB Climent Picornell.
El projecte s'ha realitzat mitjançant el conveni amb Sitibsa que ha ofert tot els seus mitjans fotogràfics, cartogràfics i informàtics per a fer possible aquest estudi.
També a Illes Balears
- «Són vostès les del català? Doncs ara mateix les trec de la meva agenda», un metge nega l’atenció a una pacient
- El batle de Petra comercialitza un allotjament turístic gràcies a haver mentit en la Declaració Responsable inicial
- Dues diputades de Vox tornen a muntar un espectacle al Parlament i s’insulten entre elles: «gilipollas» i «sinvergüenza»
- La defensa de la llengua de Toni Nadal: «A Mallorca xerram català, no mallorquí»
- PP i Vox voten en contra d’invertir tres milions d’euros en ajudes a petites explotacions agràries
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.