Cort promociona la Cultura Popular i Tradicional
Jornada de Professionals de la Cultura Popular i Tradicional | Foto: Ajuntament de Palma
El Teatre Mar i Terra ha acollit aquest dissabte la Jornada de Professionals de la Cultura Popular i Tradicional, que s'inclou dins de la Setmana de Cultura Popular i Tradicional de Palma. A la trobada han assistit el regidor de Cultura, Patrimoni, Memòria Històrica i Política Lingüística, Llorenç Carrió, i la coordinadora general de Cultura, Noemí Garcies.
Segons ha destacat l'Ajuntament, per primera vegada, la setmana inclou un espai de participació per generar debat i reflexió entorn de la cultura d'arrel.
Així, a les 12.00 hores ha començat el debat 'Cultura popular i indústria cultural', per conèixer diversos projectes i experiències en el camp de la cultura popular i tradicional, la seva viabilitat, els canvis històrics i els reptes de futur.
Han participat els experts David Ibáñez, director artístic de la Fira Mediterrània; Jordi Fàbregas, director del Centri Artesà Tradicionàrius; Miquel Brunet, productor i músic, i Pere Soler, impulsor i president de Factoria de So.
Més tard, a les 16.00 hores ha tingut lloc el debat 'Cultura popular i gestió institucional', per conèixer diferents visions sobre el paper que han de tenir les institucions en l'impuls o la gestió de la cultura popular i tradicional.
Ha comptat amb la participació de Gabriel Barceló, impulsor de l'Escola de Mallorquí de Manacor; Josep Albà Artigas, tècnic de la Direcció general de Cultura Popular de la Generalitat de Catalunya; Josep Vicent Frechina, musicólogo i director de la revista 'Caramella', i Carme Castells, directora de la Fundació Casa Museu Llorenç Vilallonga. Finalment, a partir de les 20.00 hores la Feixina ha acollit les actuacions de Roba estesa i dels Grollers de sa Factoria.
També a Illes Balears
- La defensa de la llengua de Toni Nadal: «A Mallorca xerram català, no mallorquí»
- PP i Vox voten en contra d’invertir tres milions d’euros en ajudes a petites explotacions agràries
- Una vintena de pobles de Mallorca preparen marxes nocturnes simultànies pel proper 31 de juliol
- El primer tinent de batle de Petra va construir una bodega il·legal
- Un vídeo del Govern sobre l'ús responsable de l'aigua rep una allau de crítiques: «S'ha de tenir un bon fetge...»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.