El comitè d'empresa de l'Empresa Municipal de Transports (EMT) de Palma ha alertat avui que ha detectat un increment en les queixes dels usuaris de l'autobús per les molèsties que està generant la reducció de les línies i de les freqüències. Els treballadors assenyalen en un comunicat que l'estratègia de "continus retalls" posada en marxa per la nova direcció de l'empresa està provocant un augment de les queixes dels ciutadans que "exterioritzen i expressen el seu malestar directament sobre els conductors dels autobusos".
Els conductors de l'EMT han recordat que la reducció de serveis afecta a línies com la 15 (amb un recorregut des de Palma a l'Areny), la 25 (per l'autopista també a l'Arenal), la 30 a Sant Joan de Déu, o la 23 a Cala Blava, la 12 a Son Sardina i la 27 a la Garriga. També ocorre en la línia 1, que va des del Port a l'Aeroport, saturada en dies concrets pel passatge procedent dels creuers, la qual cosa obliga a deixar en la parada els usuaris al llarg de tot el Passeig Marítim.
Avisen que els retalls fan que, en hora punta, algunes línies deixen usuaris a terra "molt sovint, esperant més d'una hora a què passi un disponible". Aquesta situació es dóna en l'aturades situades a Can Pastilla, Coll d'en Rebassa i el Molinar, per les que els autobusos passen freqüentment replets i no poden parar. Aquesta "lamentable realitat", comporta que en molts casos els ciutadans afectats s'encarin amb el conductor, responsabilitzant-lo de la situació. Adverteixen que les agressions verbals i no verbals als treballadors es multiplicaran i en responsabilitzen la direcció de l'empresa.
El comitè d'empresa lamenta els perjudicis que s'estan causant als usuaris i recorda que "els conductors no són en absolut responsables d'unes mesures imposades" des de la direcció de l'EMT". Els treballadors reclamen a l'empresa que optimitzi els recursos d'explotació de línies i serveis per adaptar-los a la realitat de la demanda ciutadana i que no apliqui retalls en aquells recorreguts en els quals hi ha necessitats de passatge.
Els representants dels treballadors critiquen la devaluació del servei públic de transport i reclamen la nova direcció "més de sentit comú i diàleg". El comitè d'empresa proposa a la direcció de l'EMT "que s'informi amb els representants dels treballadors que són els que treballen al carrer i coneixen molt bé les necessitats del servei".
I aquests usuaris que tant se queixen, votaren al PP? Idò si és així, ajo i agua!