Jonquet reforma i conservació
Acciona du l'Ajuntament al Jutjat pel Jonquet
Vol indemnitzacions perquè el Consell i l'Ajuntament van aturar el seu projecte urbanístic declarant BIC aquesta zona
L'empresa promotora Acciona demanarà indemnitzacions a l'Ajuntament de Palma per haver paralitzat el macroprojecte urbanístic que pretenia desenvolupar al barri del Jonquet. Per això, Acciona, que també té interessos amb Cort a la façana marítima, ha enviat als jutjats tant el Consell de Mallorca com l'Ajuntament per haver declarat Bé d'Interès Cultural aquest barri.
Així es desprèn de l'acord pres ahir en la junta de govern de Cort a través del qual el Consistori va acordar personar-se davant el Jutjat Contenciós Administratiu número 1. La catalogació de BIC es va fer el 2009, un any després que comencessin les reivindicacions veïnals. Aquesta protecció recupera l'esperit del PERI del 1985, que s'arribà a desvirtuar amb la segona modificació puntual que patí la zona, aprovada pel PP l'any 2003 amb molt poca transparència.
Tots aquests fets van fer possible que Acciona pogués promoure la construcció, en una superfície de 6.571 metres quadrats, de tres plantes d'aparcaments subterranis. A més d'això, una ampla zona de 2.100 metres quadrats s'havia de destinar a un complex comercial amb sortida al passeig marítim. Aquest mateix projecte comprenia la construcció sobre el talús de tres blocs d'edificis de luxe. Ara Cort es troba en la fase d'elaborar un nou PERI.
Aquest màxim grau de protecció implica que qualsevol tipus d'intervenció ha de tenir l'autorització de la Comissió de Patrimoni, fins que Cort en redacti un pla especial. Això no suposa en cap cas una eliminació taxativa de llicències d'obra, però sí que a partir d'aquí s'acabaran les expectatives lucratives d'Acciona a la zona.
També a Illes Balears
- La defensa de la llengua de Toni Nadal: «A Mallorca xerram català, no mallorquí»
- «Són vostès les del català? Doncs ara mateix les trec de la meva agenda», un metge nega l’atenció a una pacient
- PP i Vox voten en contra d’invertir tres milions d’euros en ajudes a petites explotacions agràries
- El primer tinent de batle de Petra va construir una bodega il·legal
- Els feixistes reaccionen histèrics contra Toni Nadal: «A Mallorca no parlam català, parlam mallorquí i espanyol»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.