Així ho va manifestar, en declaracions realitzades als mitjans de comunicació, el regidor de Mobilitat, Joaquín Rodríguez, en les que va precisar que, de fet, el concurs per a la renovació de la flota de l'EMT ja ha estat resolt, i ha recaigut sobre la companyia Iveco, que tindrà en compte les peculiaritats de la capital balear a l'hora de subministrar-li els nous autobusos.
Concretament, a finals d'aquest any arribaran 11 nous models que substituiran als del tipus Cito -destinats al Casc Antic-, que han tingut problemes “greus” de funcionament des que van entrar en servei, arribant a estar en algun moment parats per avaries 10 dels 11 amb els quals compta l'EMT. I qualsevol d'ells, acumula la meitat d'hores de servei que els Citaro que s'empren en la resta del municipi.
A més, segons va indicar el regidor, a començaments de 2009 arribaran 52 nous autobusos per a la companyia municipal, que serviran en primera instància per a “augmentar” la flota, en no produir-se retirats inicialment. I, ja en al llarg de 2010, es produirà el canvi definitiu de la flota, dotada d'un aire condicionat d'última generació que serà “més potent que l'actual”, va dir.
En la seva intervenció, l'edil va aclarir que els autobusos que actualment empra la companyia municipal pateixen “vellesa prematura” perquè el seu manteniment “no ha estat tot el bo que podia ser”, ja que tenen una mitjana de vida de vuit anys -excepte 30, que tenen tres- i en molts casos ja no es troben en condicions de circular, malgrat que el període mig d'ús en altres ciutats per a aquests vehicles assoleix els 15 anys.
Referent a això, Rodríguez va matisar que el rènting dels autobusos municipals, que es manté amb la firma Aistsa -filial d'Alsa-, té una vigència de deu anys dels que encara queden per complir-se'n dos, per la qual cosa la renovació de la flota no es podrà emprendre fins a 2010, i, en canvi “no estan donant gaires problemes”, malgrat que encara es troben en la meitat de la seva vida útil, va assenyalar.
A més calor, més avaries
El regidor va recordar que els autobusos que es vénen emprant, models Citaro i Cito de Mercedes, van tenir “des del principi” problemes amb els equips d'aire condicionat, a causa que estaven concebuts per a països més freds i, per tant, la seva potència era de només 27 quilowatts (Kw). Encara que als dos anys de la seva posada en funcionament es van fer algunes millores, les deficiències han persistit.
Precisament, en els moments més calorosos de l'any -com els últims deu dies- és quan aquesta situació es fa notar amb major rotunditat, i es fa necessari retirar diversos vehicles cada dia per avaries en el sistema d'aire condicionat --que treballa tot el temps a la seva màxima capacitat--, vuit ahir dimecres i cinc dimarts, va recordar Rodríguez.
Pel que es refereix a la problemàtica de les emissions de soroll, el regidor va afirmar que ha mantingut diverses reunions amb Asitsa per abordar diverses qüestions relacionades amb el manteniment dels vehicles, com l'incendi de dos d'ells en els últims mesos, i va aconseguir un compromís per part dels seus responsables per millorar les condicions dels autobusos de l'EMT fins a la renovació de la flota.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Albert, a ella i els seus peperos és segur que no els cap cap dubte. "Genio y figura..."
La gran herència de Cirer: Busos per a països nòrdics, i que en s'estiu és com si no portessin AC, gent que s'embutxaca milionades mentre ella mira a un altra banda. Encar ahi ha dubte que aquesta dona hauria de dimitir del PP i de tot càrreg polític d'immediat?
Més que renovar autobusos allò que cal és exigir als que havien de fer-se càrrec del manteniment que facin la feina que s'han cobrat. I si no ho fan, que es procedeixi judicialment, perquè qui ha pagat és el conjunt de la població, i els estafadors han de ser perseguits. A partir d'aquí la primera necessitat és ampliar freqüències. No potser trobar autobusos que van de gom a gom, especialment els dissabtes (línia d'Establiments per exemple). Canviar autobusos és molt car, encara que sigui saludable per aquells que mamen de les comissions. Allò que s'ha de fer és més Metro, que és encara més car però més econòmic, més rendible, més eficaç, i una solució que evidentment no posa el guanys en comissions als polítics a tres anys vista. Per això no la volen.
Es renous d'aquests autobusos de l'EMT són insoportables.