El president del Consell, Llorenç Galmés, el conseller de Turisme José Marcial Rodríguez, la directora de Turisme Susanna Sciacovelli i l'expert en marca Andy Stalman, amb l'equip TOTEM Brànding, han estat els encarregats de presentar la nova estratègia, fruit «d'un any d'anàlisi profunda i de cerca dels referents més íntims descoberts pels habitants de l'illa per a fer del turisme una activitat pròspera i responsable, respectant límits socials i mediambientals».
D'aquesta manera, expliquen, «Mallorca es posiciona com un model de futur en què l'autenticitat i la responsabilitat s'entrellacen per a crear una experiència que honra la seva rica herència cultural mentre abraça possibilitats noves. Per a això, l'illa llança una nova marca que fa valer el passat, alhora que construeix un futur esperançador, de convivència i responsable, redefinint la seva identitat. L'essència d'aquesta transformació radica a capturar la identitat en evolució de Mallorca. En combinar tradició i innovació, l'estratègia es basarà a oferir experiències als visitants que vulguin viure l'illa des del respecte i la cerca de vivències úniques com a residents temporals que són».
A més, han assenyalat que, amb la finalitat que el resultat de l'estratègia i de la marca siguin reflex dels objectius que es desitgen compartir, «aquesta acció s'ha duit a terme a partir d'una escolta activa i de la comprensió, mitjançant la recopilació de narrativa compartida de respecte, col·laboració i orgull». TOTEM Brànding, adjudicatari del contracte de realització d'aquest treball, va dur a terme un cicle de prop de 100 entrevistes i trobades amb una representació àmplia del teixit social i econòmic de l'illa en les quals es varen recollir les visions, preocupacions i aspiracions dels mallorquins sobre el futur del turisme a la seva illa. «En cadascuna d'aquestes trobades es va parlar de turisme responsable i de convivència, així com de la importància de mantenir l'essència de l'illa per a continuar sent una destinació única, de referència internacional, alhora que un bon lloc per a desenvolupar el projecte de vida», expliquen.
«Autenticitat», la nova consigna
Arran d'aquestes accions s'ha desenvolupat tota una estratègia de marca que abasta totes i cadascuna de les accions que es duen a terme dins de l'àrea de Turisme i de la Fundació Mallorca Turisme (FMT) del Consell de Mallorca, i que tenen per finalitat «promoure la convivència social i mediambiental en un marc de desenvolupament sostenible».
A més, s'ha creat una marca nova en la qual «s'aglutinen alguns dels elements més diferenciadors de l'illa, com són els seus colors i tonalitats. La tradició i l'artesania s'integren també com a elements configuradors de la nova imatge de la marca, inspirant els dibuixos de l’ikat o teles de llengües de Mallorca».
D'altra banda, s'han establert dos eslògans principals: l’adreçat als residents a l'illa, per als quals Mallorca és 'Ca nostra', i als residents temporals o visitants, per als quals presenten Mallorca com 'L'illa del demà', «deixant patent que esperam el seu respecte i amor per la terra que visitaran, igual que si fos casa seva».
En resum, volen projectar Mallorca com «una destinació purament experiencial, no sols per a visitar, sinó un lloc per a pertànyer. L'hospitalitat es concep com una invitació a formar part de la seva història i, viceversa, Mallorca convida a convertir-se en part intrínseca de qui la gaudeix. Per a això, l'illa es posiciona com una destinació on l'artesania es troba amb la tecnologia, i on la humanitat es connecta amb si mateixa i amb el seu entorn».
6 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
"Per fer del turisme una activitat pròspera i responsable, respectant límits socials i mediambientals". Haaaaahaaaaahaaaaaaaiiiiiiiii duime s'orinal que me compix,! quina barre!
I la presentació,en perfecta castellà,a "ca nostra",anem cap a bingo!
Ridícul, absurd, x sortir a la foto tot si val
Ca nostra venuda per que sigui ca seva. Fins que no hi cabrem. Son un esperpent infinit
Voler promocionar encara més l'activitat turística a Mallorca es anar-se'n des boll, és una activitat que ha sobrepassat tots els límits, es insostenible mediambientalment i insuportable pels residents. Però el fet d’anar a cercar una nova identitat turística amb una expressió de mallorquinitat darrera una marca creada per l’expert Andy Stalman, amb l'equip TOTEM Brànding, mostra la curtor i el menyspreu de l’Administració Pública pels nostres dissenyadors, artistes i creadors de imatge locals.
Una estupidez. Vete a cualquier lugar y lo primero que te enroscan: "Nuestra Casa". Como para salir chutando.