algo de nubes
  • Màx: 16°
  • Mín:
14°

L'Associació d'Usuaris del Tren denuncia la reducció de freqüències: «La necessitat de fer desplaçaments no desapareix per a la gent treballadora a l’estiu»

232975
Laura Cuenca @arualcr

L’Associació d'Usuaris del Tren ha volgut expressar, un any més, el seu malestar per la reducció de freqüències de trens que ha començat aquest dijous, 1r d’agost. Segons assenyalen, és «fruit de la mala dotació i mala planificació en la contractació de personal suficient que fa anys que arrastra SFM».

Aquest dijous, els primers trens del matí, imprescindibles per a molta gent que va a fer feina, han acumulat retards importants. A partir d’Inca en direcció a Palma, els trens ja sortien plens i en posteriors estacions ha quedat gent a les andanes sense poder pujar al tren.

«L’any passat la retallada de freqüències a l’estiu ja va suposar un greu problema per a molts d’usuaris del tren i l’empresa era ben conscient que la insuficient contractació de personal acumulada tornaria a ser un problema per als usuaris enguany», han remarcat.

A més, assenyalen que «les necessitats de fer desplaçaments no desapareixen per a la gent treballadora a l’estiu i l’alternativa que ens proposen es utilitzar el cotxe privat, la més cara i la pitjor per al medi ambient».

Per a l'Associació, no és admissible que una empresa pública, que té la funció de prestar un servei diari durant tot l’any a la ciutadania, «planifiqui reduir els serveis per manca de personal i organitzi jornades de feina extra per a cada dia».

«SFM ha de tenir com a prioritat resoldre les insuficiències del servei i ha de poder oferir una alternativa eficient al cotxe privat, per respecte al medi ambient i a les persones, tal com recomanen les directrius europees. Agradi o no a SFM i a la Conselleria de Mobilitat, en els mesos d’estiu i especialment el mes d’agost, hi ha més afluència turística, més gent fent feina a Mallorca i per això cal prioritzar la mobilitat ferroviària que és la més sostenible, la que menys contamina i la que més s’ha de potenciar», han conclòs.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Pepet, fa 7 mesos
Estimat poble,no espereu més frecuencïes,no tenim maquinistes,debut al pacte de desprogres,i al català.
Ompliu les carreteres,sofriu embossos,nirviades,accidents,ho faig per el mediambient.
Farem,farem i farem..riure,i us foteu faig el que hem surt d'alla,perdó "de allí".
Valoració:-3menosmas
Per Guillem, fa 7 mesos
Res es de franc, els contribuents ho paguem tot.
Les carreteres noves, el manteniment d’autopistes, la Guàrdia Civil de Trànsit, les ambulàncies, les despeses hospitalàries causades pels accidents de transit a les carreteres, el cost de les baixes laborals causades per accidents «in itinere» anant o tornant de la feina, el dol per la gent estimada que perd la vida cada any per culpa dels accidents de transit.
Si es cert, els contribuents ho paguem tot i també patim les conseqüències.
Del que es tracta es de decidir com a comunitat, si volem que l’administració pública baixi la factura dolorosa del transport privat per carretera i guanyar en medi ambient i salut o continuam amb un transport públic incapaç d’oferir una alternativa eficient al cotxe privat.
Valoració:16menosmas
Per Pere pardal, fa 7 mesos
Els 300000 euros que ha donat el gobern espanyol a l'OCB haguessin servit per mantenir qualque freqüencia o contactar eventuals.
Valoració:-7menosmas
Per del cel res, fa 7 mesos
Con todas las combinaciones que se quieran, abonos, vales, subvenciones etc. etc., pero el tren o el autobús no puede ser gratis total. Nada cae del cielo.
Valoració:-7menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente