La 'Reyal Acadèmi de sa Llengo Baléà' sol·licita que «el 'baléà' sigui llengua minoritària espanyola»

La 'Reyal Acadèmi de sa Llengo Baléà' argumenta que el balear ha contribuït a la creació de l'espanyol amb «ensaïmada i sobrassada»

TW
11

La 'Reyal Acadèmi de sa Llengo Baléà' ha registrat un escrit aquest dimarts en el Parlament en el qual sol·licita que es declari «l'existència de la 'llengo baléà' com a llengua minoritària espanyola».

Així mateix, en l'escrit, que es dirigeix al president del Parlament, Gabriel Le Senne, i demana el seu trasllat a tots els diputats de la Cambra, l'Acadèmi defensa el títol de Reial que li ha atorgat la Casa Reial espanyola.

A més, assenyalen que la 'llengo baléà' «ha contribuït a la formació de l'espanyol amb dues paraules», en concret: «ensaymada» i «sobressada».

Entre els seus arguments, citen la Declaració Universal de Drets Humans de 1948, que indica que tothom té tots els drets i llibertats sense distinció de raça, color, sexe, llengua, entre altres, així com el Pacte Internacional de Drets Civils i Polítics i el Pacte Internacional de Drets Econòmics, Socials i Culturals.

Per acabar, també fan referència a l'obra 'Andanzas i viviencias españolas', de Miguel de Unamuno, ja que inclou aquestes dues frases: «es en mallorquín» i «i ahora aquí, leo mallorquín».