cielo claro
  • Màx: 27°
  • Mín: 17°
26°

El Consell de Mallorca avança cap a l'eliminació del carril Bus-VAO

El conseller insular de Territori, Mobilitat i Infraestructures, Fernando Rubio, explicarà aquest dimecres els nous passos del Consell de Mallorca per aconseguir l'eliminació del carril Bus-VAO de l'autopista de l'aeroport.

Ho farà a les 11.30 hores acompanyat del director insular d'Infraestructures, Rafel Gelabert, a la sala d'actes de la Llar de la Joventut, a Palma.

Caldria recordar que la Direcció General de Trànsit (DGT) va avançar al Consell de Mallorca el desembre de 2023 la seva negativa a eliminar el citat carril, tot i que només es mantindria en determinades hores punta.

El gener de 2024, la decisió de mantenir el carril Bus-VAO es va publicar finalment al Boletín Oficial del Estado (BOE), tot i que sense fer cap menció a les suposades franges horàries que delimitarien, presumiblement, el seu ús.

En concret, es va establir, en l'apartat de carrils reservats per a la circulació de vehicles amb alta ocupació (VAO), que té tal consideració el carril esquerre de l'autovia Ma-19 entre els punts quilomètrics 2,6 i 6,5 en sentit decreixent, accés a Palma.

A partir d'aquesta decisió, el Consell va anunciar que presentaria un requisit previ a la DGT per revocar la resolució que mantenia el carril i que aquest es pogués eliminar de forma definitiva. A més, Rubio va recordar, en una roda de premsa, que aquest requisit suposava el pas previ a la interposició d'un recurs contenciós-administratiu.

Pocs dies després, el Consell va aprovar el tràmit per interposar el requisit, alhora que va lamentar la negativa del ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska, a reunir-se amb el president de la institució insular, Llorenç Galmés, per debatre l'eliminació del carril.

Mesos després, ja a l'abril, el Consell es va pronunciar de nou sobre el tema davant els mitjans, en aquest cas per desmarcar-se de les franges horàries que es pretenien establir en el Bus-VAO al considerar que generaven "confusió i caos".

De la mateixa manera, van definir com "imprescindible" una reunió per avaluar aquesta proposta i, pel que fa al requisit presentat per la institució a la DGT, van lamentar que no havia estat contestat, per la qual cosa els serveis jurídics del Consell estaven estudiant la possibilitat d'interposar un recurs contenciós-administratiu per impugnar la resolució que manté el carril.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Guillem, fa devers d'un mes
El que ha de fer el Consell de Mallorca, es assumir les competències de Transport Públic, talment com ho han fet els altres Consells d’Eivissa, Formentera i Menorca . Potser d'aquesta manera els tècnics del PP entendrien que els problemes de saturació per excés de cotxes a les carreteres de Mallorca, es per manca de Transport Públic i no per manca de carrils a les autopistes.
Valoració:11menosmas
Per Llast, fa devers d'un mes
Tots els drons a lloure
Valoració:-1menosmas
Per Pere Mateu, fa devers d'un mes
El dessembossador i el foraster Rubio no aturen, idiotes...
Valoració:0menosmas
Per Cap ferrerico, fa devers d'un mes
Imprescindible. La passa següent ha de ser poder circular a 220 km/ h.
Valoració:0menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente