L'IES Llorenç Garcias i Font d'Artà també deixa ben clar que «la llengua no es toca»
Un missatge ben clar: «La llengua no es toca». Les mostres de rebuig al pla de segregació lingüística a les aules no aturen de créixer. Els professors de l'IES Llorenç Garcias i Font d'Artà també s'han sumat a la campanya en defensa de la llengua a l'escola que compta amb nombroses adhesions dels centres educatius.
També a Illes Balears
- Sóller: Un metge malmena una pacient catalanoparlant i li diu que com que ha vengut de fora, no està obligat a entendre-la
- Brutalitat policial a Palma: surt a la llum el vídeo de l’agressió a una jove per part de la Policia espanyola
- Els arquitectes de les Balears alerten dels perills de construir en rústic: «Serem un decorat de cartró pedra on serà difícil viure»
- Educació abonarà uns 35 milions d’euros als docents en compliment de la sentència que dictamina el retorn del 2,9 % a les nòmines
- Marta Sastre, víctima d'una agressió trànsfoba: «L'agent em va agafar del coll, em va tirar a terra i em va dir 'Ahora ya no eres tan valiente'»
8 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
La llengua no es toca! El català és la nostra llengua pròpia i, per això, i perquè es troba en situació d'emergència dins el territori, cal el suport de tothom. Tenim el govern en contra, però ens tenim a nosaltres mateixos. No recularem.
Ens volen colonitzar. No defalliu. Una abraçada desde Lleida
Destroyer. El castellà és la llengua mes parlada per els FORESTERS. Cert. Per això mateix se fa més necessari que mai, que el català se parli dins els centres educatius, i entitats oficials , com a vehicular i única. Així anivellaran les llengües el vinguts de fora. Pensa que a casa seva no les poden ajudar. És un bé per a tots. Si al teu voltant sols sents el castellà, te convé ampliar el teu cercle de coneguts i amics, si és que en tens. De totes maneres, està per veure que visquis a les illes.
A Balears existeix el castellà, desde que va estar envaït per forasters com tú! Si marxeu altra vegada a ca vostra, el problema ja no hi serà! O sigui que barco!
Com què mai han respectat la nostra llibertat i com què la llengua pròpia i autòctona és el català no només hauria de ser la llengua vehicular... és què hauria de ser la única llengua! En poc temps deixariem de parlar de segregacions perquè tothom l'entendria i se'l faria seu. i els castellans quedarien sense arguments. Com a asignatura, se podria donar el castellà com lo què és, una llengua estrangera, 2 o 3 hores a la setmana segons hagin triat els pares entre els altres idiomes, anglès, francès, alemany... crec què a partir d'aquí s'hauria arribat a un consens ampli.
Ben bé!
Això ens reconforta. No defalliu
Respetemos la libertad. La lengua mayoritaria en Baleares es el castellano y debe ser la lengua vehicular, de esta forma los que hablan de segregación se quedarían sin argumentos. Como asignatura podría darse 2 0 3 horas a la semana, según el territorio de Baleares de las diferentes especialidades lingüísticas. Creo que a partir de aquí se puede llegar a un consenso amplio.