Prop de 2.000 persones, segons els organitzadors, s'han manifestat pels carrers de Palma mostrar el seu suport la causa del poble palestí i ressaltar que el que succeeix en el conflicte entre Israel i Palestina «no és guerra, és un genocidi».
La manifestació ha partit de la plaça del Tub de Palma, ha seguit el seu recorregut per Avingudes, per a endinsar-se posteriorment als carrers més cèntrics de la ciutat, fins a les portes de la Delegació del Govern espanyol a les Illes Balears.
Un mes després de l'inici de l'escala bèl·lica entre Palestina i Israel, un grup de solidaris denominat Ciutadans per Palestina-Mallorca ha convocat aquesta mobilització per a donar continuïtat a les iniciatives com a resposta dels recents esdeveniments en Palestina i Orient Mitjà.
La seva intenció és mostrar el seu rebuig «al sionisme imperialista que perpetua del genocidi de l'Estat criminal d'Israel des de la seva creació en 1948», una situació que, des del seu punt de vista, «no ha fet més que empitjorar en les últimes dècades».
El col·lectiu ha situat el darrer episodi d'aquest enfrontament en «l'aixecament de Gaza i la posterior resposta de l'Estat sionista en massacrar, mitjançant intensos bombardejos aeris, la població civil amb l'excusa de perseguir els terroristes de Hamàs».
Els convocants han deixat clar, a través del seu manifest, que no pretenen «atacar a cap religió ni identitat» però sí que volen assenyalar «la ideologia del sionisme, assimilada maliciosament com a pensament únic dins del judaisme», a la qual acusen de la «responsable directa d'aquest genocidi», amb l'actual primer ministre d'Israel, Benjamin Netanyahu, al capdavant.
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
El conflicte per la creació i expansió permanent del estat d’Israel no es d'ara. Quan Israel va començar l'ocupació i neteja ètnica de Palestina a l'any 1948, no existia cap organització armada del poble palestí. Quan es varen signar els acords de Pau a Oslo entre Arafat i Rabin, HAMAS no existia. Tancar a una nació dins reserves, igual que feren els EEUU amb els pobles Indis de Nort Amèria, es el bessó del problema. Per acabar amb el conflicte, Israel ha de complir totes les resolucions de l'ONU des de 1948 i reconèixer el Tribunal Penal Internacional igual que ho ha fet Palestina.
Genocidi és que la ONU vulgui que no se rescatin als hostes israelians que té Hamàs seqüestrats, que deven anar torturant i matant. O que aquest mateix organisme internacional, ni tan sols condemnàs el genocidi perpetrat per Hamàs a Israel fa un mes just i ara se posi incondicionalment de part dels que han iniciat el conflicte. I això, sense contar les moltes mentides que se conten pel carrer, com que els colons israelians han assassinat al llarg d'aquest any, a milers de palestins a la Franja de Gaza, com deia un manifestant per televisió, quan la realitat és que ja fa anys que no queda allà cap jueu. Se mengen totes les mentides falses, però són incapaços de cercar la veritat. I aquesta ignorància disfressada de solidaritat per part de la gent d'aquí, que s'ha sumat a les protestes contra Israel, durà molts problemes i molt greus a Occident. Esper que després, quan vegi de que anava tota la moguda no plorin, perque ells s' ho hauran cercat.
Frikis que van a on van els altres, juntament amb moros que duen cap aqui, tots els problemes dels seus països. Quan alliberin a tots els seqüestrats, Israel se retirarà. Hauriem de recordar qui va començar, perque ataquen o que rl nombre de víctimes palestines el dóna el mateix grup Hamàs que va fer la massacre a Israel.