Vianants Mallorca aplaudeix la retirada del carril bici de la Plaça d'Espanya i demana que torni el d'Avingudes

TW
1

Vianants Mallorca ha aplaudit la decisió de l'Ajuntament de Palma de retirar el carril bici de la Plaça d'Espanya per ser una decisió que permetrà «caminar amb tranquil·litat», i han demanat que torni el d'Avingudes en considerar-les «un eix vertebrador de la ciutat que permet connectar tots els punts de Palma».

Segons ha manifestat aquest dimecres l'associació «és evident que resulta impossible i absurd assignar un policia per vigilar cada possible infracció de ciclistes i usuaris de VMP que travessen aquesta plaça o altres espais», i «tampoc és intel·ligent dibuixar carrils bicis insegurs o fora del recorregut previst».

Per tant, han considerat que «urgeix» executar una infraestructura ciclista en la calçada, «segregada i segura», i que «serveixi com a al·licient per a abandonar l'ús del tediós cotxe».

«Una bona xarxa de carrils bici significa per a tots nosaltres, els vianants, que al final puguem viure la ciutat en pau», han sentenciat des de l'associació.

En aquest sentit, han insistit que els usuaris de patinets i bicicletes haurien de tenir, «com a mínim», les mateixes facilitats que tenen els cotxes, «fins i tot més si es té en compte l'impacte moltíssim menor sobre la salut i seguretat per al conjunt de la societat».

«Per això, han reiterat la possibilitat que torni el carril bici d'Avingudes «amb vista a tenir una xarxa ciclista connectada, segura i segregada en calçada».