La Conselleria de Mobilitat i Habitatge, a través de l’empresa pública Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), contractarà en breu l’assistència tècnica per a redactar diversos estudis informatius per a ampliar la Xarxa Ferroviària d’Interès General de les Illes Balears.
Així ho ha comunicat el conseller Josep Marí en una reunió amb els batles d’Artà, Manolo Galán; de Sant Llorenç des Cardassar, Pep Jaume; de Manacor, Miquel Oliver, i la batlessa de Son Servera, Natalia Troya, a la qual també han assistit el director general de Mobilitat i Transport Terrestre, Jaume Mateu, i el gerent d’SFM, Mateu Capellà.
Es tracta, concretament, de la contractació de tres estudis informatius que preveuen les línies següents: la línia de Migjorn, tram Palma-Campos; la línia de sa Pobla a Alcúdia i la reobertura de la línia de Llevant, extensió a Cala Millor.
El conseller Marí ha afirmat que des del Govern es continua apostant per «un transport públic de qualitat» i a favor d’una «mobilitat més sostenible després d’anys de millores en la infraestructura ferroviària, amb l’electrificació d’aquesta, i millores en el servei, tant en l’àmbit tarifari com d’increment de freqüències». A més, ha afegit que ara ha arribat el moment de fer créixer la xarxa ferroviària i per això s’inicien els estudis previs per a fer-ho. Explica, a més, que amb el tren de Llevant es vol «continuar recuperant traçats històrics, un projecte llargament esperat i al qual no s’ha renunciat mai políticament. Al mateix temps que l’objectiu és fer arribar el tren cap a la mar».
El pressupost de licitació d’aquests tres contractes, amb l’IVA inclòs, és d’1.091.923,03 €. El termini per executar el contracte és de sis mesos per als lots 1 i 2, i de quatre mesos per al lot 3.
9 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
en tenir la quantitat de km,de línea ferroviaria,que teníem els temps del padrins,només será el començament....
Tots aquests estudis estan fets, i l'obertura a Artà a punt de tirar via. Fa 8 anys que el PSIB ho te aturat. Vergonya!
I fins a Campos??
Sa Pobla hasta Alcudia y Manacor a Artá parece que en la actualidad es lo más aconsejable. Todo lo demás, ya veremos. Por cierto: la cantidad presupuestada se me antoja muy baja.
Sa Pobla hasta Alcudia y Manacor a Artá parece que en la actualidad es lo más aconsejable. Todo lo demás, ya veremos. Por cierto: la cantidad presupuestada se me antoja muy baja.
Sa Pobla hasta Alcudia y Manacor a Artá parece que en la actualidad es lo más aconsejable. Todo lo demás, ya veremos. Por cierto: la cantidad presupuestada se me antoja muy baja.
Mira si te riu!!!! sempre fan el mateix, treuen estudis quan saben que ja estam en temps de descompte i que no se faran... se tenen ben estudiat la metodologia del pp dels anys d'en Canyelles de tenir la gent contenta amb coses que sabien que mai se farien. Ara, és senya d'identitat del PSIB.
Tot el que sigui invertir per ampliar i millorar la xarxa ferroviària existent i així poder disposar d'una alternativa real i suficient a la mobilitat per carretera, serà una bona inversió. Esperem que aquesta vegada les coses vagin be i no ens tornin a prendre el pel com a l'any 2011, que quan el Govern Balear ja tenia quasi tota la feina del tren de llevant feta, va aturar les obres i va tornar els doblers del conveni ferroviari a Madrid
I què costaran els nous estudis? Encara falta un any per a les eleccions per començar tan aviat la propaganda.