Els vols interinsulars sumaran a partir del proper 15 de juliol l’oferta d’una nova companyia aèria, UEP FLY. L’anunci de la posada en marxa de la nova companyia l’ha fet aquest dimarts el conseller de Mobilitat i Habitatge, Josep Marí, juntament amb el conseller de la companyia UEP FLY, Javier Taibo; el director general de la nova línia aèria Rafael Gallego, i el director general de Transport Marítim i Aeri, Xavier Ramis.
El conseller Marí ha destacat que l’entrada en el mercat interinsular d’aquesta nova companyia, única per la seva especialització en el mercat balear insular, és una molt bona notícia perquè suposarà la millora de la connectivitat entre les nostres illes i la vertebració dels territoris que conformen la nostra comunitat.
Marí ha posat en valor que en un moment tan complicat com el que vivim, tot just sortint de la pandèmia, hi hagi empreses que tirin endavant nous projectes, en aquest cas un de tan important com la creació d’una línia que operarà entre les nostres illes.
Segons ha explicat el conseller, l’entrada d’UEP FLY en les rutes entre les illes és una garantia més per assegurar la cobertura de les freqüències mínimes establertes per l’obligació de servei públic (OSP) dels vols interinsulars i tindrà també una incidència en l’estabilitat dels preus.
L’actual OSP exigeix un mínim de freqüències (un total, entre totes les companyies que operen, de quatre diàries durant l’hivern i cinc durant l’estiu) i un màxim de preus (90 € per trajecte sense descompte de resident amb la possibilitat d’augmentar-lo fins a un 25%), i assegura una connectivitat eficient i accessible per a tots els usuaris durant tot l’any.
L’oferta de vols interinsulars a les Illes Balears estava coberta fins ara per dues companyies: Air Nostrum i Air Europa. Actualment, entre les dues companyies s’ofereixen les freqüències setmanals següents:
— Palma-Menorca: 59 freqüències setmanals (anada i tornada). Entre vuit i nou freqüències diàries i deu en diumenge.
— Palma-Eivissa: 75 freqüències setmanals (anada i tornada). Entre deu i onze freqüències diàries i dotze en divendres i en diumenge.
UEP FLY començarà a operar a partir del 15 de juliol amb tres freqüències diàries (anada i tornada) entre Palma i Eivissa i dos entre Palma i Menorca.
D’aquesta forma, la connectivitat es veurà molt reforçada amb 89 connexions setmanals amb Menorca (un 51% més que ara) i 96 connexions setmanals amb Eivissa (un 28% addicional).
UEP FLY començarà en els propers dies la comercialització dels seus vols. Actualment, la companyia disposa de tres avions biturbohèlix ATR 72, caracteritzats per la sostenibilitat ambiental, amb una capacitat per a 68 passatgers.
La companyia ja té oficines de venda i atenció al públic als tres aeroports de les Balears que en els propers dies estaran operatives.
Darrera de la nova aerolínia UEP FLY hi ha la veterana Swiftair (accionista majoritària), una companyia espanyola amb 35 anys d'història dedicada al transport de càrrega, al de passatgers per a altres aerolínies, així com a vols xàrter. De fet, Swiftair aporta tota l’experiència i el coneixement del mercat interinsular balear ja que operava conjuntament amb Air Europa en les rutes entre les illes amb avions, tripulacions i manteniment.
Un cop en marxa, els plans de la companyia, segons han explicat els responsables, passen per augmentar el nombre de freqüències diàries així com per ampliar destinacions que connectin les Illes Balears amb la Península.
La Conselleria de Mobilitat i Habitatge i el Govern Balear, no haurien de finançar amb tanta alegria el transport públic amb més impacte ambiental i fent cas a la declaració d'emergència climàtica fomentar molt més els desplaçaments menys contaminants i que menys contribueixen al escalfament global del planeta. El transport ferroviari i marítim, son els més sostenibles i els que cal potenciar, però son els menys finançats i menystinguts per l'administració pública en els darrers 50 anys.