La plataforma 'Taula per la Sida' celebra a Palma un acte en record dels qui han patit i pateixen VIH
Enguany el seu lema de la concentració ha estat 'AMB TU sense SEROfòbia'. | Metges del Món
La plataforma 'Taula per la Sida' -Alas, Creu Roja Joventut, Metges del Món i Siloé- ha celebrat a Palma un acte en record dels qui han patit la malaltia del VIH i han mort i els qui el pateixen actualment arreu del món.
Segons ha informat l'entitat, amb aquest acte s'ha volgut, a més de recordar, reivindicar que per a acabar amb el VIH «és necessari acabar amb la Serofobia, que és el prejudici, por, rebuig i discriminació cap a les persones seropositives». En aquest sentit, han assenyalat que enguany el seu lema és 'AMB TU sense SEROfòbia'
També han volgut posar «especial èmfasi» en «les minories més invisibilitzades del VIH». En aquest sentit, han recordat que en aquestes minories qui «pitjor part s'emporta» són les dones perquè, segons lamenta 'Taula per la Sida' els dictats de gènere i la «socialització sexista» a la qual estan exposades, les situa en «una doble o triple discriminació».
A l'Estat espanyol, entre les dones, la transmissió heterosexual constitueix la «gran majoria» dels nous diagnòstics, que es produeixen «cada vegada a una menor edat» i «en una situació immunològica pitjor que els homes», ha assenyalat l'entitat.
També a Illes Balears
- El bar Rincón de Hellín del carrer Aragó de Palma exhibeix una bandera franquista a la seva terrassa
- Un bon pla d'acollida, eina clau per a la pervivència del català
- El president del Parlament difon falsedats trànsfobes
- Denuncien la imposició del castellà als panells lluminosos de diverses carreteres de Mallorca
- Costa: «Creim en el bilingüisme cordial sense confrontació i no consentiré que diguin que aquest Govern es ven»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.