Unes 15.000 persones de les Balears pateixen una discapacitat intel·lectual unida a un trastorn de salut mental
«A les Illes Balears devers 30.000 persones pateixen discapacitat intel·lectual i la meitat -unes 15.000- tenen, a més, un trastorn de salut mental», ha explicat la consellera de Salut, Patricia Gómez, qui ha afegit que el 75 % d’aquestes persones no estan diagnosticades, d’aquí la importància d’avançar en el diagnòstic precoç per poder oferir l’atenció adequada des de tots els àmbits. Gómez i la consellera de Serveis Socials i Cooperació, Fina Santiago, han inaugurat aquest divendres la I Jornada de Salut Mental i Discapacitat Intel·lectual de les Illes Balears, que ha organitzat el Servei de Salut en col·laboració amb la Fundació Amadip-Esment.
També a Illes Balears
- Mercadona acomiada una treballadora per haver atès els clients en català
- 15J: Tothom a omplir els carrers de Palma i Eivissa en contra de la turistificació i per una vida digna
- Vox ara s’indigna per un cartell que combat simbòlicament el feixisme
- L’STEI denuncia que la manca d’aspirants a oposicions és una mostra de «la crisi de la docència»
- Reclamen al Consell que activi amb urgència les ajudes a les colles de gegants: «Ja n’hi ha prou de folkloritzar la cultura»
2 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Crec que és un tema massa seriós, per banalitzar sobre el mateix.
Jo tinc una discapacitat , no he tingut mai relacions íntimes amb una al·lota mallorquina, i la gent no m'ha respectat mai. He hagut de sobreviure amb el meu esforç com la pel·lícula Acorralado de Sylvestre Stalone.