algo de nubes
  • Màx: 19°
  • Mín: 12°
13°

Consum sanciona Iberia amb 448.000 euros per aplicar la clàusula 'no show' que cancel·la vols

La Direcció General de Consum de les Balears ha sancionat Iberia amb 448.00 euros -la xifra més elevada que s'ha imposat des de Consum- per aplicar la clàusula 'no show', per la qual si el passatger no utilitza el trajecte d'anada o d'enllaç, la companyia aèria cancel·la automàticament la resta de trajectes dins el mateix bitllet i, per tant, l'usuari els perd encara que els hagi pagat.

Així ho ha anunciat aquest dilluns en roda de premsa la consellera de Salut, Patricia Gómez, i el director general de Consum, Francesc Dalmau, qui ha declarat que Iberia és «responsable d'una infracció molt greu» i ha afegit que la sanció s'ha imposat tenint en compte la «reiteració» i la «reincidència» de la companyia.

En aquest sentit, Dalmau ha concretat que la companyia ja havia comès altres infraccions relacionades amb els drets dels consumidors i, així mateix, havia estat sancionada en els darrers tres anys per la mateixa infracció i se l'havia multada amb gairebé 60.000 euros.

La clàusula 'no show' vulnera una norma estatal -el Reial Decret legislatiu 1 / 2007-, una autonòmica -la Llei 7 / 2014-, i a més, ha estat declarada recentment com a abusiva pel Tribunal Suprem en la sentència 631 / 2018.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Un Joan de tants, fa mes de 5 anys

KLM me la va aplicar fa uns anys, amb un vol de retorn de Ansterdam, i me digueren que me podien vendre un bitllet de tornada. El vaig comprar a una altra companyia i crec que no he volat mai mes en KLM.

Valoració:0menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente