Els majors de 12 anys pagaran 60 euros de multa si circulen en bicicleta per les voreres

El text definitiu de la "bici-ordenança" s'ha aprovat avui en la junta de govern municipal després de rebre al·legacions sobre sis aspectes de la normativa de particulars, de l'oposició i d'organitzacions defensores de la bicicleta

S'endureix la normativa per als usuaris de la bicicleta, a Palma | Foto: T. AYUGA

TW
4

Els ciclistes majors de 12 anys que circulin per les voreres podrien ser sancionats amb una falta lleu castigada amb fins a 60 euros de multa, segons la nova ordenança reguladora de la mobilitat dels ciclistes.

El text definitiu de la "bici-ordenança" s'ha aprovat avui en la junta de govern municipal després de rebre al·legacions sobre sis aspectes de la normativa, tant de particulars com dels grups polítics d'oposició -PSOE i PSM-IV-ExM- i d'organitzacions defensores de l'ús de la bicicleta.

El regidor de Mobilitat, Gabriel Vallejo, ha informat en roda de premsa que aquesta ordenança podria ser aprovada en el pròxim ple i vigiria aproximadament a partir d'abril.

Entre les modificacions més substancials de la normativa està l'ampliació de l'edat, de 9 a 12 anys i sempre acompanyat per una adulta, per a poder circular amb bicicleta per les voreres, parc, plaça i jardí.

Això sí, els majors de 12 anys podrien ser sancionats de forma lleu i haurien de pagar fins a 60 euros; si circulen per les voreres, parcs o jardins de manera temerària serà considerada una infracció greu, les multes de la qual van de 61 a 120 euros; i si la sanció és molt greu, com en el cas d'un atropellamiento amb responsabilitat, hauran de pagar de 121 a 300 euros.

"Les sancions es rebaixen substancialment" a petició dels grups d'oposició, ha assegurat Vallejo, que ha agraït tant al PSOE com al PSM-IV-ExM el treball conjunt per assolir un consens en aquesta ordenança.

Altres de les modificacions fan referència a la velocitat màxima per a circular pel carril bici, que es fixa en els 30 quilòmetres per hora.

A més, es determina que quan el ciclista travessa un pas de vianants tindrà preferència sobre els cotxes, però no sobre el vianant, i que quan passi la bicicleta haurà de circular pels extrems laterals.

Quant als avançaments de cotxes i motos a les bicicletes, s'estableix una distància mínima de metre i mig, i sobre les retirades de les bicis en la via pública, es determina que la Policia Local podrà immobilitzar-les o retirar-les si porten més de 48 hores subjectes al mobiliari urbà.

L'ordenança preveu que es pugui autoritzar-se la circulació de bicicletes a determinats carrers per als vianants perquè per elles puguin passejar els ciclistes, sempre que no hi hagi aglomeració.

Vallejo ha afegit que l'equip de govern es compromet a tenir llest abans de tres mesos un pla de "cicle-carrers", que complementi la xarxa actual existent, i a estudiar "carrer per carrer", les modificacions que afavoreixin l'ús de les bicicletes.