Un milió d'usuaris per a la bici pública

El servei municipal de lloguer de bicicletes s'anomenarà Bicipalma. 2.660 ciutadans han participat en l'elecció

La batlessa de la ciutat el dia de la presentació del projecte de bicicleta que properament es posarà en marxa | Foto: M.A.C.

TW
0

El regidor de Mobilitat, José Hila, espera que el servei de bicicleta pública de Palma tingui més d'un milió d'usuaris en la primera fase. Hila es mostra molt confiat amb l'èxit del servei i fins i tot el veu més útil que el metro, perquè connectarà els ciutadans a les zones amb més mobilitat. Amb tot, però, no se sap què durarà aquesta primera fase, atès que no s'acabarà fins que no es faci la primera ampliació del servei.
Hila explicà ahir tot això acompanyat de la batlessa de Palma, Aina Calvo, en una roda de premsa en què s'anuncià que el nom del servei de lloguer de bicicletes es dirà Bicipalma. Així ho marca el resultat d'una votació en la qual han participat 2.660 ciutadans. El nom escollit ha rebut 826 vots, mentre que Rodapalma se n'ha quedat 770 i Bicity, 540. La meitat de les votacions s'han fet per internet, a través de la web de l'Ajuntament, i la resta s'han emès en una urna instal·lada durant el Dia sense cotxes a sis instituts de Ciutat.
Es preveu que Bicipalma comenci a funcionar l'any que ve i disposa d'un pressupost de 800.000 euros, que vénen del pla E. D'entrada, com a mínim en la primera fase, Bicipalma oferià 336 bicicletes repartides en 28 estacions situades a quinze barris: Foners, Pere Garau, Marquès de Fontsanta, Arxiduc, Bons Aires, el Fortí, Camp d'en Serralta, Santa Catalina, Jaume III, Born, Plaça dels Patins, Cort, Sant Nicolau, Sindicat i Mercat. Les bicicletes, de l'empresa BH, tenen tres velocitats, duen un llum davant i un de vermell darrere, timbre, pneumàtics reforçats, una cistella davant i un seient regulable. Les bicicletes, amb un disseny clàssic de passeig, són dels colors de l'Empresa Municipal de Transports: blanc, blau i verd.

De franc amb l'autobús
Per llogar-les caldrà fer servir la targeta ciutadana i, tot i que encara no s'ha dit quin preu tindrà el servei, José Hila apuntà ahir que, quan es faci servir l'autobús, el bitllet inclourà mitja hora de franc per fer servir la bicicleta. Així s'intenta impulsar la intermodalitat: que els ciutadans combinin dues o més menes de transport públic per tal d'arribar allà on vulguin anar.
Del manteniment se'n farà càrrec una empresa privada a canvi de gestionar la publicitat que s'inclourà a les bicicletes i a altres espais municipals.