Un milió d'usuaris per a la bici pública
El servei municipal de lloguer de bicicletes s'anomenarà Bicipalma. 2.660 ciutadans han participat en l'elecció
La batlessa de la ciutat el dia de la presentació del projecte de bicicleta que properament es posarà en marxa | Foto: M.A.C.
El regidor de Mobilitat, José Hila, espera que el servei de bicicleta pública de Palma tingui més d'un milió d'usuaris en la primera fase. Hila es mostra molt confiat amb l'èxit del servei i fins i tot el veu més útil que el metro, perquè connectarà els ciutadans a les zones amb més mobilitat. Amb tot, però, no se sap què durarà aquesta primera fase, atès que no s'acabarà fins que no es faci la primera ampliació del servei.
Hila explicà ahir tot això acompanyat de la batlessa de Palma, Aina Calvo, en una roda de premsa en què s'anuncià que el nom del servei de lloguer de bicicletes es dirà Bicipalma. Així ho marca el resultat d'una votació en la qual han participat 2.660 ciutadans. El nom escollit ha rebut 826 vots, mentre que Rodapalma se n'ha quedat 770 i Bicity, 540. La meitat de les votacions s'han fet per internet, a través de la web de l'Ajuntament, i la resta s'han emès en una urna instal·lada durant el Dia sense cotxes a sis instituts de Ciutat.
Es preveu que Bicipalma comenci a funcionar l'any que ve i disposa d'un pressupost de 800.000 euros, que vénen del pla E. D'entrada, com a mínim en la primera fase, Bicipalma oferià 336 bicicletes repartides en 28 estacions situades a quinze barris: Foners, Pere Garau, Marquès de Fontsanta, Arxiduc, Bons Aires, el Fortí, Camp d'en Serralta, Santa Catalina, Jaume III, Born, Plaça dels Patins, Cort, Sant Nicolau, Sindicat i Mercat. Les bicicletes, de l'empresa BH, tenen tres velocitats, duen un llum davant i un de vermell darrere, timbre, pneumàtics reforçats, una cistella davant i un seient regulable. Les bicicletes, amb un disseny clàssic de passeig, són dels colors de l'Empresa Municipal de Transports: blanc, blau i verd.
De franc amb l'autobús
Per llogar-les caldrà fer servir la targeta ciutadana i, tot i que encara no s'ha dit quin preu tindrà el servei, José Hila apuntà ahir que, quan es faci servir l'autobús, el bitllet inclourà mitja hora de franc per fer servir la bicicleta. Així s'intenta impulsar la intermodalitat: que els ciutadans combinin dues o més menes de transport públic per tal d'arribar allà on vulguin anar.
Del manteniment se'n farà càrrec una empresa privada a canvi de gestionar la publicitat que s'inclourà a les bicicletes i a altres espais municipals.
També a Illes Balears
- El PP defensa que només les llengües que són oficials «en tot un país» ho poden ser a Europa
- Jaume Carot, reelegit Rector de la UIB amb un fort vot de càstig
- El Parlament de les Illes Balears va ser la primera institució en demanar l’oficialitat del català a Europa
- L’Estat espanyol de dia fa feina pel català a Europa (i de nit la desfà)
- SIAU denuncia la situació d’exclusió de docents interins amb el català aprovat
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Els que critiqueu el nom ja podrieu ser una mica més originals amb els vostres pseudònims ... "unitat de cures intensives" ... "bicifriki" ... etc. Vaja una colla de "cutres".
Aquest nom és el triomf del belenestebanisme que regna... Idea "brillant" de l'ajuntament de Palma aquesta de facilitar el triomf del belenestebanisme...
Nadal, des de quan Progrés no és Santa Catalina? Per cert, quin nom més lleig...
El degué triar na Belén Esteban... o amb un poc de sort ho degueren fer de forma democràtica per telecinco: envia SÀLVAME seguido de tu propuesta cutre de nombre al 666
Els noms d'aquestes coses, els ha de posar qualcú creatiu... Si no, surten aquestes horterades poc ocurrents... Degueren votar-hi tot de gent d'aquesta que no treu ni el títol d'ESO.
No entenc com es va poder propossar aquet nom tan horrible, i com sa gent ha tengut ses ganes de votar-lo. Que trist! A partr d'això, un punt positiu per un sistema de transport que si arriva a funcionar serà de lo millor que ha fet Palma en molts anys. Llàstima que es servei es centri en un camp molt reduït i que no arrivi a barris com Son Armadams, Santa Catalina, Progrés o fins i tot Es terreno. Esperem que com ja se va fer a Barcelona, es projecte vagi agafan força i tamany i d'aqui res tothom vagi de color blau davall ses cames!
jajajajajaja de veritat quin nom més horrible... Bicipalma... que original...
No voldrà dir: Qui va en bici la palma.... Perquè la inseguretat dels ciclistes és manifesta davant la perillositat del caos que imposen els vehicles a motor.
Que valdrà cada viatge amb bicicleta?