algo de nubes
  • Màx: 26°
  • Mín: 18°
25°

Vicens exigeix la inversió urgent per al tren per evitar accidents com a Manacor

El conseller recorda que el conveni amb l'Estat no és només per fer línies noves

94170
Tècnics dels Serveis Ferroviaris estudien el comboi accidentat dilluns a l'estació de Manacor.

La xarxa ferroviària de Mallorca necessita de manera urgent, a part de l'ampliació de les seves línies, una modernització de les instal·lacions i de la maquinària dels trens per garantir-ne la seguretat. Aquest fet el posa de manifest l'accident registrat dilluns pel descarrilament d'un comboi a l'estació de Manacor en el qual resultaren ferides lleus deu persones. Les primeres investigacions apunten cap a problemes de frenada en el tren.

El conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori, Gabriel Vicens (Bloc), assenyalà ahir aquesta situació per exigir que de manera urgent es concreti la signatura del conveni entre el Govern i l'Estat en matèria ferroviària, del qual s'està a l'espera des de fa mesos entre les dues administracions controlades pels socialistes, i que ha de permetre inversions per 662 milions en aquesta legislatura.

Durant la jornada parlamentària, Vicens indicà que les inversions no es destinaran només a l'ampliació de línies actuals i a la creació de noves (Inca-s'Enllaç, sa Pobla-Alcúdia, Manacor-Artà, i el tramvia de la badia de Palma), sinó que també es preveu començar l'electrificació de la xarxa, la necessària compra de maquinària nova i la millora de les instal·lacions existents, per tal d'augmentar la qualitat del servei i la seguretat dels passatgers.

El responsable de Mobilitat, que de manera reiterada ha manifestat el seu malestar pel retard a concretar el conveni amb Madrid, insistí que «és de justícia» que l'Executiu central «faci cas» ja de les demandes del Govern. Criticà que des de l'any 1994, quan se'n transferiren les competències, i 1998, quan s'aprovà el Règim Especial per a les Balears que preveu atenció prioritària en aquest àmbit, des de Madrid «ni el PP ni el PSOE no han fet la més mínima inversió en transport ferroviari».

Vicens aprofità també per carregar contra la gestió de l'anterior Govern del PP. «Durant els darrers quatre anys, no s'ha invertir en el tren i actualment en tenim una maquinària molt vella», assegurà. Explicà que durant en la legislatura passada s'aprovà un Pla director sectorial de transports que, segons criticà, només es va fer servir per a una «gran infraestructura», amb referència al metro i a l'estació intermodal, «que ha sortit com ha sortit mentre que es deixà de molt de banda» el servei de tren, «tot i que té una quantitat d'usuaris molt important».Insistí que quan es materialitzin les inversions estatals, la prioritat en la modernització del servei serà l'electrificació de la xarxa i la compra de maquinària nova, que amb el desdoblament del tram entre Inca i s'Enllaç, permetrà augmentar el nombre de les freqüències de tren actuals.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.