MARTA MEDRANO. Inca.
El conseller de Mobilitat, Gabriel Vicens, anuncià ahir que el soterrament de les vies del tren al seu pas per Inca no podrà iniciar-se aquesta legislatura. Vicens explicà que aquest projecte, que va prometre el Govern del PP la legislatura passada, s'ha «complicat» a causa de l'execució de noves infraestructures durant la passada legislatura com ara l'autopista fins a sa Pobla, el pas a nivell soterrat a Germanies i les inversions en l'estació de tren d'Inca. «Partim d'un dèficit d'inversions i prioritzam ampliar la xarxa de tren fins a Alcúdia i Cala Rajada, electrificar les línies i executar el desdoblament de les vies des d'Inca fins a l'estació de l'Enllaç», explicà ahir al Centre Bit d'Inca.
La Conselleria de Mobilitat presentà dues possibilitats per dur a terme el soterrament del tren al seu pas per Inca. La primera tindria un cost de gairebé 50 milions d'euros, s'executaria mitjançant un sistema de pantalles i podria estar llesta en 21 mesos. Aquest projecte obligaria a suspendre el servei de tren entre Inca i l'estació de l'Enllaç i la de Lloseta durant gairebé dos anys. La segona possibilitat que ha estudiat el Govern preveu utilitzar un sistema de tuneladora, que permetria executar l'obra sense suspendre el servei de tren, i preveu soterrar gairebé un quilòmetre més i que el tren surti a la superfície passada l'autovia cap a sa Pobla, a prop de l'Sport Inca. Aquest projecte, segons l'estudi de la Conselleria, suposa un cost d'uns 84 milions d'euros i un termini d'execució de 28 mesos. El conseller de Mobilitat explicà que, malgrat que es comenci a executar el desdoblament de les vies fins a l'Enllaç enguany, aquest projecte no és incompatible amb el soterrament.