nubes dispersas
  • Màx: 17.54°
  • Mín: 8.69°
16°

Mallorca és la primera destinació vacacional en vendes al Regne Unit

Tot i així, es tem pels efectes de la devaluació de la lliura i la crisi

Mallorca és ara mateix la primera destinació vacacional en nombre de vendes al Regne Unit, amb un «lleuger» increment sobre les xifres registrades l'any passat durant les mateixes dates, segons assenyala el director de l'Oficina espanyola de turisme a Londres, Ignacio Vasallo. Aquestes dades confirmen les perspectives positives que ja anunciaven els touroperadors britànics durant la passada fira turística de Londres (World Travel Market) i són una mostra que l'Illa s'ha sabut adaptar a les noves necessitats i ha realitzat una bona promoció, assenyala.

Tot i així, el futur planteja algunes incerteses sobre l'evolució de la temporada. Entre els factors que «preocupen» hi ha la devaluació de la lliura respecte l'euro. Un fet que resta atractiu a les destinacions com Balears i en dóna a alguns països competidors de la Mediterrània com Turquia. A això s'hi afegeix la crisi bancària que el Regne Unit pateix amb més força que d'altres regions. I en darrer lloc, l'increment del preu del petroli.

Els touroperadors tradicionals estan funcionant i els d'internet també ho fan a bon ritme, segons Vasallo. A diferència de les aerolínies que sí han patit els efectes de la crisi borsària. De la resta d'illes reconeixen que no es pot parlar d'una situació tan favorable. Les vendes cap a Menorca van «malament» i a Eivissa es mantenen, assenyala el representant turístic de l'Estat a Londres.

En tot cas, Vasallo considera que aquests elements afecten amb més intensitat els productes turístics més llunyans i més cars. En aquest sentit, Balears creu que és un lloc «segur» al qual es dirigeixen els turistes britànics en situacions com aquella que es viu a l'actualitat.

Tot això ha potenciat també la venda anticipada dels viatges. Els clients cerquen millors preus i s'asseguren comprant prest que no pujaran les tarifes, a més gaudeixen de descomptes.

En el mercat alemany sembla que està passant el mateix. Per això el president dels hotelers mallorquins, Antoni Horrach, afirmava a la fira turística de Berlín que la situació dels estats de vendes actuals dóna una certa tranquil·litat als empresaris, ja que garanteix bones ocupacions. Però, per altra banda, no afavoreix una millora de la rendibilitat en relació a l'exercici anterior, sobre la que l'augment dels costs tampoc no hi ajuda.

El turisme britànic es manté com a segon mercat en importància a Mallorca, just per darrere l'alemany, amb 2'3 milions de visitants britànics. Cresqué un 3'2 per cent en relació al 2006, segons les xifres d'entrades per via aèria i marítima.

Prop d'un 48 per cent dels turistes britànics que trien les Illes Balears viatgen ja sense paquet turístic. Tot i així, més de 77 per cent dels que arriben a la nostra comunitat s'allotgen en establiments hotelers.

De les principals nacionalitats que visiten l'arxipèlag són els que més utilitzen internet per contractar els seus viatges en més d'un 70 per cent.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.