cielo claro
  • Màx: 33°
  • Mín: 24°
24°

L'Arctic Sunrise de Greenpeace és a Palma per identificar els que més contaminen

El vaixell que pescava foques es dedica ara a protegir el mar i defensar el medi ambient

ANTONI MATEU. Palma.

El vaixell Arctic Sunrise de Greenpeace amarrà ahir al port de Palma en missió mediambiental. Construït el 1975 a les draçanes AS Vaagen Verft, de Noruega, va ser concebut per a la caça de foques, però el 1996 canvià d'objectius: enlloc de matar, va ser destinat a protegir la mar i salvar el medi ambient. A bord de l'Arctic Sunrise se celebrà ahir una roda de premsa emmarcada en la campanya de divulgació de l'informe «Qui és que contamina?».La incineradora de Son Reus i la cimentera Cemex de Lloseta són, segons Greenpeace, els dos agents que més contaminen a les Illes Balears. «Les emissions de gasos contaminants que procedeixen de la planta incineradora -explicà Sara del Río, portaveu de Greenpeace- tenen una elevada toxicitat i formen part del grup de substàncies que el Conveni d'Estocolm estableix que s'han d'eliminar». Tanmateix, per Del Río i per Margalida Ramis, portaveu del GOB que també fou present a l'acte, allò important és canviar el model de gestió de residus.

Segons les portaveus, allò ideal seria establir un model a base de reciclatge i compostatge tal com ha fet Menorca. Així mateix, Ramis, matisà que «Son Reus i la cimentera només són els casos més flagrants d'una llista molt més llarga». «La central elèctrica des Murterar, per posar un sol exemple més, suposa l'emissió d'una gran quantitat de gasos contaminants per fer cremar carbó per a l'obtenció d'energia», explicà la representant del GOB.

L'enfonsament del vaixell Don Pedro és un altre dels temes «preocupants» per a les dues organitzacions conservacionistes i ecologistes.Greenpeace i GOB demanaren ahir que el Govern central adopti una ressolució definitiva sobre la creació d'una comissió perquè analitzi les possibilitats que el Don Pedro té de ser reflotat de davant les costes eivissenques.

«Baldament s'hagi extret tot el fuel, dins l'interior de l'embarcació hi queden moltes substàncies contaminants. Allò més important és extreure el vaixell del fons de la mar», explicà Del Río. Margalida Ramis, per la seva part, es planyé que «set mesos després de l'enfonsament de la nau de càrrega de la companyia Iscomar, encara no s'hagi trobat una solució concreta, ni s'hagi fixat un termini que ens permeti assegurar que el vaixell serà tret amb totes les garanties».

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.