algo de nubes
  • Màx: 16.96°
  • Mín: 11.11°
13°

El Consell posarà barreres de formigó a les mitjanes de les autovies en vuit anys

L'actuació costarà més de 30 milions i una de les prioritats serà l'autopista a l'aeroport

El Consell de Mallorca ha elaborat un pla per millorar la seguretat de les carreteres de l'Illa que, entre altres mesures, preveu la incorporació de barreres de formigó a les mitjanes d'aquelles vies ràpides que suporten més trànsit i que encara no les tenen. L'actuació, que costarà més de 30 milions d'euros, es portarà a terme en els propers vuit anys i una de les vies prioritàries d'actuació serà l'autopista de l'aeroport.

«Volem que d'aquí a vuit anys la nostra xarxa de carreteres sigui un model per a les altres regions», assegurà el director insular de Carreteres, Gonzalo Aguiar, qui recordà que el conseller insular d'Obres Públiques, Antoni Pascual, ja ha deixat clar que per a l'any proper la prioritat del Consell és millorar els índexs de sinistralitat abans de fer noves carreteres. La presidenta del Consell, Francina Armengol, reiterà ahir que l'increment de la seguretat viària és una «prioritat» del seu Govern i intentarà «accelerar al màxim» les actuacions en aquest sentit.

El pla que ja ha començat a posar en marxa el Consell pretén l'eliminació dels punts negres existents actualment a la xarxa viària, la progressiva implantació de barreres de formigó a les vies desdoblades, la substitució de les tanques tallants que tants problemes generen als motoristes o la incorporació de ferm antilliscant, entre altres mesures.

La implantació de barreres de formigó a les mitjanes de les vies desdoblades afectarà l'autopista de l'aeroport, la d'Inca i la de Peguera, en els trams més propers a Palma, que són els que suporten més trànsit i, per tant, on hi ha més risc d'accidents. El Consell no disposa d'un calendari d'actuacions perquè aquestes també depenen de projectes paral·lels, com la construcció dels tercers carrils prevists.

Les barreres que s'instal·laran seran les anomenades New Jersey, separacions de formigó que impedeixen la invasió del carril contrari per part de vehicles que creuen la mitjana fora de control. Un sinistre així provocà la mort dilluns de Magdalena Soler, redactora en cap de Diari de Balears, a l'autopista de l'aeroport.

A diferència de les tanques metàl·liques, les de formigó eviten les topades frontals, les més perilloses, i tenen menor impacte sobre els motoristes accidentats.

El Consell ha començat ja a actuar en els punts més conflictius de la xarxa viària, però segons advertí el responsable insular de Carreteres, Gonzalo Aguiar, els darrers accidents mortals s'estan registrant en carreteres que presentaven bones condicions i, per tant, en aquests també hi té a veure la imprudència dels conductors que els provoquen. En aquest sentit, advertí que no només s'haurà d'actuar millorant les condicions de seguretat, sinó també augmentat les campanyes de conscienciació dels conductors.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.