El Consell de Mallorca ha elaborat un pla per millorar la
seguretat de les carreteres de l'Illa que, entre altres mesures,
preveu la incorporació de barreres de formigó a les mitjanes
d'aquelles vies ràpides que suporten més trànsit i que encara no
les tenen. L'actuació, que costarà més de 30 milions d'euros, es
portarà a terme en els propers vuit anys i una de les vies
prioritàries d'actuació serà l'autopista de l'aeroport.
«Volem que d'aquí a vuit anys la nostra xarxa de carreteres
sigui un model per a les altres regions», assegurà el director
insular de Carreteres, Gonzalo Aguiar, qui recordà que el conseller
insular d'Obres Públiques, Antoni Pascual, ja ha deixat clar que
per a l'any proper la prioritat del Consell és millorar els índexs
de sinistralitat abans de fer noves carreteres. La presidenta del
Consell, Francina Armengol, reiterà ahir que l'increment de la
seguretat viària és una «prioritat» del seu Govern i intentarà
«accelerar al màxim» les actuacions en aquest sentit.
El pla que ja ha començat a posar en marxa el Consell pretén
l'eliminació dels punts negres existents actualment a la xarxa
viària, la progressiva implantació de barreres de formigó a les
vies desdoblades, la substitució de les tanques tallants que tants
problemes generen als motoristes o la incorporació de ferm
antilliscant, entre altres mesures.
La implantació de barreres de formigó a les mitjanes de les vies
desdoblades afectarà l'autopista de l'aeroport, la d'Inca i la de
Peguera, en els trams més propers a Palma, que són els que suporten
més trànsit i, per tant, on hi ha més risc d'accidents. El Consell
no disposa d'un calendari d'actuacions perquè aquestes també
depenen de projectes paral·lels, com la construcció dels tercers
carrils prevists.
Les barreres que s'instal·laran seran les anomenades New Jersey,
separacions de formigó que impedeixen la invasió del carril
contrari per part de vehicles que creuen la mitjana fora de
control. Un sinistre així provocà la mort dilluns de Magdalena
Soler, redactora en cap de Diari de Balears, a l'autopista de
l'aeroport.
A diferència de les tanques metàl·liques, les de formigó eviten
les topades frontals, les més perilloses, i tenen menor impacte
sobre els motoristes accidentats.
El Consell ha començat ja a actuar en els punts més conflictius
de la xarxa viària, però segons advertí el responsable insular de
Carreteres, Gonzalo Aguiar, els darrers accidents mortals s'estan
registrant en carreteres que presentaven bones condicions i, per
tant, en aquests també hi té a veure la imprudència dels conductors
que els provoquen. En aquest sentit, advertí que no només s'haurà
d'actuar millorant les condicions de seguretat, sinó també
augmentat les campanyes de conscienciació dels conductors.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.