La naviliera Iscomar informà ahir que ha realitzat de manera
«totalment satisfactòria» les primeres proves d'extracció de
combustible del vaixell Don Pedro, que s'enfonsà davant el port
d'Eivissa el passat 11 de juliol, per la qual cosa avui mateix
continuaran les feines de recuperació.
En la jornada d'ahir, els tècnics efectuaren dues perforacions
del buc del mercant enfonsat i començaren l'extracció de fuel per
mitjà d'un mecanisme anomenat hot tappin. Consisteix en
l'acoblament d'unes vàlvules al buc que el perforen i en treuen el
combustible acumulat.
En qualsevol cas, la mateixa empresa reconegué que «l'extracció
estable i sistemàtica» de fuel es durà a terme en les properes
jornades, després de l'èxit de les proves efectuades ahir, sense
que «s'hi registrassin incidències destacables». Així ho assegurà
per mitjà d'un comunicat la societat propietària del mercant,
enfonsat a una milla i mitja del port d'Eivissa i a 45 metres de
fondària.
Els tècnics de l'empresa holandesa Weijsmuller Salvages són els
encarregats de l'extracció del combustible, assenyalà Iscomar, per
assegurar que Marina Mercant i Salvament Marítim estan
permanentment informats de la situació, que «no presenta cap
element fora del programa».
Divendres finalitzaren les tasques de recuperació de quatre
tones de bateries de cotxe gastades que eren a la bodega del Don
Pedro, i la destinació de les quals era un centre de reciclatge de
la Península. Les bateries anaven segellades amb el seu propi tap
de seguretat i emmagatzemades en petites quantitats dins
contenidors de plàstic, que al seu torn anaven en un contenidor més
gros.
Per dur a terme amb seguretat mediambiental les feines
d'extracció de fuel, s'ha instal·lat a la zona marítima afectada
una barrera de 400 metres d'extensió, per evitar qualsevol fuita i
per impedir que pogués arribar a la costa eivissenca. L'empresa
naviliera recordà ahir que s'ha complert el protocol de prevenció
per als treballs de recuperació del combustible, que consisteixen a
habilitar la barrera marítima referida, a més de la descontaminació
del vaixell traient-ne fusta, pintura i altres materials.
L'equip que desenvolupa les feines d'extracció es compon de
tretze bussejadors professionals, dos responsables de rescat i un
enginyer de salvament procedents de Sud-àfrica, Holanda i l'Estat
espanyol.
Els bussejadors seran controlats en tot moment des del Jacomina,
el vaixell que fa servei a Weijsmuller, per mitjà d'un cable que
els aporta aire, comunicació i una línia de transmissió de senyal
de vídeo. Pertanyen a l'empresa holandesa, que alhora ha estat
contractada per The Britannia, la companyia d'assegurances
d'Iscomar.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.