algo de nubes
  • Màx: 19°
  • Mín: 13°
14°

Comencen les tasques d'extracció del combustible del mercant «Don Pedro»

S'ha instal·lat una barrera de 400 metres per evitar que cap fuita arribi de nou a la costa

86924
El remolcador Clara Campoamor i la patrullera Anaga durant la instal·lació de la barrera anticontaminació | G.G.

La naviliera Iscomar informà ahir que ha realitzat de manera «totalment satisfactòria» les primeres proves d'extracció de combustible del vaixell Don Pedro, que s'enfonsà davant el port d'Eivissa el passat 11 de juliol, per la qual cosa avui mateix continuaran les feines de recuperació.

En la jornada d'ahir, els tècnics efectuaren dues perforacions del buc del mercant enfonsat i començaren l'extracció de fuel per mitjà d'un mecanisme anomenat hot tappin. Consisteix en l'acoblament d'unes vàlvules al buc que el perforen i en treuen el combustible acumulat.

En qualsevol cas, la mateixa empresa reconegué que «l'extracció estable i sistemàtica» de fuel es durà a terme en les properes jornades, després de l'èxit de les proves efectuades ahir, sense que «s'hi registrassin incidències destacables». Així ho assegurà per mitjà d'un comunicat la societat propietària del mercant, enfonsat a una milla i mitja del port d'Eivissa i a 45 metres de fondària.

Els tècnics de l'empresa holandesa Weijsmuller Salvages són els encarregats de l'extracció del combustible, assenyalà Iscomar, per assegurar que Marina Mercant i Salvament Marítim estan permanentment informats de la situació, que «no presenta cap element fora del programa».

Divendres finalitzaren les tasques de recuperació de quatre tones de bateries de cotxe gastades que eren a la bodega del Don Pedro, i la destinació de les quals era un centre de reciclatge de la Península. Les bateries anaven segellades amb el seu propi tap de seguretat i emmagatzemades en petites quantitats dins contenidors de plàstic, que al seu torn anaven en un contenidor més gros.

Per dur a terme amb seguretat mediambiental les feines d'extracció de fuel, s'ha instal·lat a la zona marítima afectada una barrera de 400 metres d'extensió, per evitar qualsevol fuita i per impedir que pogués arribar a la costa eivissenca. L'empresa naviliera recordà ahir que s'ha complert el protocol de prevenció per als treballs de recuperació del combustible, que consisteixen a habilitar la barrera marítima referida, a més de la descontaminació del vaixell traient-ne fusta, pintura i altres materials.

L'equip que desenvolupa les feines d'extracció es compon de tretze bussejadors professionals, dos responsables de rescat i un enginyer de salvament procedents de Sud-àfrica, Holanda i l'Estat espanyol.

Els bussejadors seran controlats en tot moment des del Jacomina, el vaixell que fa servei a Weijsmuller, per mitjà d'un cable que els aporta aire, comunicació i una línia de transmissió de senyal de vídeo. Pertanyen a l'empresa holandesa, que alhora ha estat contractada per The Britannia, la companyia d'assegurances d'Iscomar.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.