El pla de recollida de restes de poda recicla 219 tones a sa Coma

En el mes d'abril es varen instal·lar a la zona fins a 30 contenidors

TW
0

Fins a 219 tones de restes de poda i jardineria s'han recollit en el nucli costaner de Ss Coma durant l'any 2007 en una ferma aposta en favor del medi ambient.

L'Ajuntament de Sant Llorenç va posar en marxa el mes d'abril una prova pilot que ha resultat tot un èxit. Així es varen instal·lar a diferents carrers de sa Coma un total de 30 contenidors de recollida de poda. La iniciativa ha tingut una elevada resposta veïnal.

Abans d'aquest servei, les restes de poda i jardineria es podien dur al punt habilitat davant la delegació de sa Coma però la quantitat de residus recollits ha incrementat de manera molt notable quan els contenidors s'han apropat als ciutadans. Millorar el medi ambient i fer més fàcil la recollida és el principal objectiu d'aquesta iniciativa engegada pel Consistori llorencí.

Les restes de poda i jardineria són entregades a la planta de compostatge d'Ariany i allà són transformades en compost. D'aquesta manera, es tanca el cicle d'aquests residus orgànics.

Una de les principals preocupacions de la Sala ha estat sempre treballar pel medi ambient, ja que aquesta és una de les màximes prioritats que revelen els ciutadans en el pla d'acció de l'Agenda local 21.

Així, s'han posat en marxa diverses iniciatives en aquest sentit. Per exemple, el passat mes de març es va dur a terme un cicle de cursos de compostatge. La Sala va facilitar als participants al curs una compostera de 220 litres.