L'aplicació de les noves tarifes del taxi de Palma ha començat a generar els primers casos de «picaresca» que, segons han denunciat fonts del sector, s'han d'atribuir a la «improvisació» que envoltà l'aprovació del nou sistema. Els casos més freqüents estan relacionats amb un mal ús de les baixades de bandera diürna i nocturna i amb una mala aplicació del mecanisme previst per als trajectes de l'aeroport.
La «picaresca» més habitual entre alguns professionals del taxi consisteix a iniciar la baixada de bandera amb la tarifa nocturna i, immediatament, passar a la diürna. Així, una baixada de bandera que hauria de ser de tres euros es converteix en una baixada de quatre euros.
Un altre exemple de la «improvisació» que, segons fonts del sector, es produí a l'hora d'aprovar les tarifes es detecta en la tarifa mínima amb origen a l'aeroport. Ara existeix certa polèmica dins el sector perquè alguns taxímetres duen aquesta tarifa incorporada, com és lògic, mentre que la majoria no la tenen i han de cobrar aquest servei sense usar-lo. El cas és que aquesta tarifa, que just es pot aplicar quan l'origen del servei és l'aeroport, s'empra habitualment a la Platja de Palma.
El conflicte es podria presentar si els serveis d'Inspecció Tècnica decidissin no passar la revisió als taxímetres que no duen aquesta tarifa mínima incorporada. Amb l'arribada de la temporada alta, augmenta la demanda del servei i els controls són insuficients. Enguany, el buit de poder hauria contribuït a l'augment d'aquestes situacions, que ara caldrà afrontar des de Cort.