muy nuboso
  • Màx: 10.16°
  • Mín: 7.47°

Consum troba 89 irregularitats en sis campanyes de control de mercat

Se centraren en l'anàlisi dels serveis a domicili, etiquetatge i preus

Els serveis d'inspecció autonòmics dugueren a terme sis campanyes específiques de control del mercat en les quals es detectaren un total de 89 irregularitats i infraccions de les diferents normatives, segons es desprèn de la Memòria d'Activitat de la Direcció General Consum de 2006.

Els controls es realitzen tenint en compte si es reben moltes denúncies o reclamacions d'un sector determinat o si ha canviat la legislació que fa referència a temes que poden afectar el consumidor. La inspecció que detectà major nombre d'irregularitats fou la de control de l'etiquetatge i composició de juguetes i productes aquàtics. Es visitaren 12 comerços i s'analitzaren un total de 63 productes. D'aquests sols foren correctes 11 i 52 presentaren algun tipus d'incorreció pel que fa a la normativa vigent. En aquests comerços i establiments es varen retirar 12 mostres de productes, de les quals 5 van ésser correctes i 7 presentaren algun tipus d'incorrecció.

Pel que fa als controls que es realitzaren als serveis d'instal·lació, reparació i revisió de productes a domicili, se'n varen dur a terme en un total de 40 locals del sector. Tretze presentaren incorreccions. Una altra campanya d'inspecció, motivada per l'augment de reclamacions rebudes, fou la de control dels serveis d'assistència tècnica d'ordinadors i telefonia mòbil.

Els inspectors visitaren un total de 30 establiments que treballen en aquest sector, en què feren 57 controls, dels quals 26 varen ésser correctes però 4 presentaren algun tipus deficiència.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.