cielo claro
  • Màx: 17°
  • Mín: 11°
11°

Les empreses turístiques són les que valoren menys la formació

Un estudi del sector mostra que les dones són les que guanyen menys

E.D. / EFE.Palma.
Els treballadors del sector turístic obtenen menys beneficis derivats del seu major grau de formació en comparació amb els d'altres empreses del sector dels serveis. Aquesta és una de les conclusions de l'estudi El capital humà com a estrategia competitiva en el sector turístic espanyo, elaborat per Adelaida Lillo Bañuls i que ha estat reconegut amb el IV premi Internacional d'Estudis Turístics Gabriel Escarrer, que atorga la càtedra Sol Meliá. En vista de les conclusions, Lillo destaca la necessitat de desenvolupar estratègies competitives en l'àmbit de la formació i d'incrementar el percentatge de treballadors qualificats en el sector.

La investigació guardonada també assenyala que en el sector turístic les dones guanyen salaris inferiors als dels homes, tot i tenir el mateix nivell d'estudis. A més, detalla que els fixos discontinus són els més ben pagats. Per altra banda, l'estudi reflecteix que Madrid, Andalusia i les Balears són les autonomies que més remuneren els treballadors que es dediquen al turisme. La guanyadora recordà que el factor humà és «essencial» a l'hora d'aconseguir els objectius de competitivitat en aquest sector. En tots cas, el percentatge d'empleats que han aconseguit el nivell d'estudis corresponent a una llicenciatura o una diplomatura, és inferior en el ram turístic en relació amb altres serveis. De la mateixa manera, els treballadors amb estudis bàsics de formació són més nombrosos a l'hostaleria i a la restauració. A l'acte de lliurament del premi hi eren presents el rector de la Universitat de les Illes, Avel·lí Blasco; i el vicepresident de Sol Meliá, Sebastià Escarrer.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.