«Sa Clau» per a la campanya del PP

L'excandidat Gabriel Martí és ara un dels coordinadors de l'estratègia dels populars

TW
0

El PP ha inclòs entre els coordinadors de la seva campanya electoral Gabriel Martí, qui fou president del partit Clau de Mallorca i candidat a la presidència del Govern per aquesta formació l'any 2003. Martí, que només tres mesos després d'aquelles eleccions fou fitxat pel nou Govern de Jaume Matas com a alt càrrec de la Conselleria de Turisme, realitza ara les funcions de coordinador de Publicitat i Màrqueting per a la campanya dels populars per al 27 de maig, segons expliquen fonts del partit.

Tot i que des de feia mesos era habitual trobar-se Gabriel Martí treballant a la seu del partit, l'excandidat de Clau ha passat ara a participar activament en els actes públics dels populars.

Abans de ser fitxat pel Govern Matas i entrar en la nòmina del PP, Martí havia estat cap de vendes de Sol Meliá, l'empresa de Gabriel Escarrer, en la qual havia treballat durant 17 anys. A la Conselleria de Turisme començà com a responsable de l'àrea comercial de l'Institut de Qualitat Turística i ha acabat fent tasques de protocol.

El PP balear ha tornat així a donar mostres de la seva capacitat d'integració, acollint el líder d'una formació que, amb un missatge similar al PP però caracteritzant-se per un «mallorquinisme» que nega la unitat de la llengua catalana, obtingué 3.300 vots a les eleccions autonòmiques, en les quals desplegà una sorprenent capacitat econòmica i de mitjans a la seva campanya que aixecà moltes suspicàcies.

Clau per Mallorca es creà l'any 2001, en plena època de govern del Pacte de Progrés, i des del principi li atribuïren vinculacions amb el PP, acusacions que augmentaren després del ràpid fitxatge pel Govern del seu líder. Tolo Salom, candidat de Clau a l'Ajuntament de Palma, acusà aleshores Martí de «traïció» i assegurà que existia un pacte amb el PP abans dels comicis.

Borsa de vots
Clau de Mallorca tingué uns resultats testimonials a les passades autonòmiques (també es presentà a Palma, Marratxí i Manacor), però amb una forta campanya als mitjans centrada a negar la unitat lingüística i apostant per l'estandardització de la modalitat mallorquina.

A banda de permetre al PP donar una imatge més centrista, Clau de Mallorca es convertí en una «borsa de vots» que restà a altres partits.

Després dels comicis de 2003 sense obtenir representació en cap institució i de la «fuga» del seu president, Clau de Mallorca entrà en un procés de descomposició. Per a les eleccions del mes de maig, només presenta una candidatura municipal a Manacor.