El Govern inaugura l'estació soterrada sense haver canviat els trens amb gasoil

Els vells motors provoquen fum, olor de combustible i renou dins la instal·lació tancada

La cita va ser aprofitada pels veïns de la plataforma Parc de les Vies | Foto: S. AMENGUAL.

TW
0

El Govern inaugurà ahir a Palma la primera estació soterrada del tren d'Inca i Manacor, en el carrer Jacint Verdaguer cantonada amb Balmes, que formarà part també de la futura línia de metro fins a la UIB a partir del proper mes de març.

Aquesta posada en funcionament del tren sota terra ha començat sense la instal·lació d'una línia catenària (aèria) i la substitució dels vells trens amb motors de gasoil per uns d'elèctrics.

Aquest fet provoca, com es pogué comprovar ahir durant l'acte d'inauguració i amb les impressions dels usuaris, una acumulació de fum a l'estació, olor de combustible i un elevat renou a l'espai tancat provinent dels motors dels trens.

Sobre aquesta situació, fonts de la Conselleria d'Obres Públiques, Habitatge i Transports explicaren que «es tracta dels primers dies de funcionament, i quan una obra està just acabada, hi ha molta pols que provoca que el sistema de ventilació, encara que estigui al cent per cent, no doni tot el seu rendiment».

«Els trens es substituiran en el futur, no hi ha data definitiva perquè estam esperant que el Govern central ho financi, tal i com es va acordar amb el PSOE», digueren les mateixes fonts, i asseguraren no obstant que «si no és així, ho acabarà assumint el Govern balear».

L'acte d'inauguració oficial consistí en un petit trajecte des del baixador de Son Fuster fins a la nova estació de Jacint Verdaguer. El president Jaume Matas, la batlessa Catalina Cirer i la consellera Mabel Cabrer comprovaren des de la cabina del pilot el nou tram soterrat, que comença davall de la Via de Cintura.

Matas destacà en el seu discurs que el soterrament del tren suposa «una passa irreversible cap a la modernitat», tant per a la ciutat de Palma com per al transport públic. «Tota la resta és discutible», reconegué el president. Cirer agraí per la seva banda al Govern que hagi portat a terme aquest projecte «del qual avui veim el primer fruit, la primera realitat». La batlessa agraí també als veïns de la zona «la seva paciència, responsabilitat i solidaritat» per aguantar les molèsties de les obres.

Parc de les Vies
Precisament, una vintena de veïns de la plataforma Parc de les Vies es manifestaren en silenci durant l'acte d'inauguració, portaven pancartes del lema «Parc Sí, asfalt No».

En acabar l'acte, la seva portaveu, Àngeles Fermoselle, s'acostà a Matas i Cirer per lliurar-los un paper amb les seves reivindicacions. Tots tres mantingueren una conversació durant devers cinc minuts.

En acabar, Fermoselle explicà que havia transmès a les autoritats que «nosaltres sempre hem apostat pel soterrament, però estam en contra que se substitueixi la barrera que suposava el tren, per una nova barrera de vehicles».

La portaveu veïnal manifestà que Matas se centrà en destacar la millora que en qualsevol cas suposa el soterrament, tot i que es mostrà disposat a «discutir» el projecte a la superfície, com li demanen.