S.C. Palma.
El nombre de persones que disposen de targeta sanitària expedida pel Servei Balear de Salut de les Illes (IB-Salut) s'eleva a 1.004.940, segons les últimes estimacions de l'administració sanitària, fet que suposa un increment del 16,2 per cent respecte del 2002.
D'aquestes, 41.566 han estat expedides -amb data de 15 de maig- a persones estrangeres, majoritàriament immigrants sense recursos econòmics, després que la persona interessada lliuràs, segons requereix el Servei Balear de Salut (IB-Salut), el certificat d'empadronament a les Illes i un certificat de la Delegació d'Hisenda sobre la situació econòmica de la persona en el qual quedàs clar que no compta amb recursos econòmics suficients.
El nombre de targetes sanitàries per a persones estrangeres sense recursos s'ha incrementat, de gener de 2002 a maig de 2006, en un 338 per cent, per quant el principi del període estudiat només s'havien expedit 9.491 targetes sanitàries per a persones estrangeres sense recursos econòmics i en l'actualitat són més de 41.000.
De les 41.566 targetes a estrangers sense recursos, 33.527 ho han estat a Mallorca; 5.322 a les Pitiüses i 2.712 a l'illa de Menorca.
Per una altra part, del més d'un milió de targetes sanitàries, 162.791 han estat expedides a estrangers, 126.185 de residents a Mallorca; 24.168 a les Pitiüses i 12.438 a Menorca. El 16 per cent del total de les targetes sanitàries s'han expedit a la població estrangera, amb un increment del gener del 2002 al maig del 2006 del 136 per cent.
Despesa
D'altra banda, el Govern balear destina a serveis sanitaris una despesa del 20 per cent superior a la quantitat total que aporta l'Estat, segons l'actual sistema de finançament, el que suposa 208 euros milions d'euros més per cobrir el servei, fins a assolir 1.004 milions d'euros, previstos en els pressuposts d'aquest any.
Per expedir les targetes sanitàries l'IB-Salut només exigeix, segons informen des del propi servei, el certificat d'empadronament i el certificat de la Delegació d'Hisenda, en cas d'estrangers que al·ludeixen tenir falta de recursos econòmics per poder disposar d'atenció sanitària privada i sol·liciten ajuda.