algo de nubes
  • Màx: 25°
  • Mín: 19°
19°

Cort declara desert el concurs de projectes per rehabilitar Corea

L'Ajuntament i el Govern assumiran la reforma de manera directa

Cap de les dues propostes que es presentaren al concurs per rehabilitar una part de la barriada del Camp Redó, coneguda amb el nom popular de Corea, no fou considerada vàlida per l'Ajuntament.

La idea originària de Cort era la de rehabilitar aquesta zona deprimida de Ciutat, concedint-ne la redacció del projecte a empreses privades. Una de les propostes fou rebutjada perquè «econòmicament no era viable», segons digué José Manuel Sierra, regidor d'Habitatge; l'altra també ho fou perquè preveia una àrea de reconversió territorial amb la qual l'equip de govern no estava d'acord.

Canvi de plans
El regidor d'Urbanisme, Rodrigo de Santos, donà a conèixer ahir que «hi ha hagut un canvi de parer per part de l'equip de Govern en referència a aquest tema».

Un cop declarat el concurs desert, serà finalment Cort qui de manera directa en redacti un pla de rehabilitació, sense cap empresa sòcia. «Per dur a terme aquesta tasca serà necessària la creació d'un consorci, igual que el que treballa amb la rehabilitació de la Soledat», assegurà De Santos.

Per enllestir el projecte, però, primer es fa necessària la redacció d'un estudi econòmic i social. Un dels temes clau és que, un cop esbucats els habitatges que es construïren durant els anys seixanta, s'hauran d'edificar exactament el mateix nombre de pisos que abans existien. D'aquesta manera s'evitarà que cap família no quedi sense casa.

L'emperò és que molts dels pisos són de només 50 metres i alguns, fins i tot, de 30. Per posar remei a aquesta situació se suprimiran els espais lliures públics que hi ha entre els habitatges.

L'entramat urbà de Corea és diferent al de la resta de l'Eixample. Entre els blocs hi ha espais lliures que estan desaprofitats i que poden servir per augmentar els metres quadrats dels habitatges. «Això no anirà en detriment dels espais lliures de la barriada, ja que el que augmenta són els metres dels habitatges, no el nombre d'habitatges. La llei fa que no sigui necessària la creació de més espais verds a la zona», afirmà De Santos.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.