cielo claro
  • Màx: 24°
  • Mín: 21°
23°

Matas i Antich arriben a un principi d'acord per a la reforma de l'Estatut

Els altres grups polítics també podran aportar les seves iniciatives a partir d'avui

76972
Jaume Matas i Francesc Antich, durant un acte al Consolat de Mar.


El president del Govern, Jaume Matas, i el secretari general del PSIB-PSOE, Francesc Antich, es tornaren a reunir ahir per continuar pactant la reforma de l'Estatut.

Després de la «cimera», la segona que mantenen des de divendres passat, tot indica que el consens està més a prop i que ara hauran de ser els diferents grups parlamentaris els que desenvolupin allò que es podria considerar un principi d'acord.

De fet, la comissió parlamentària sobre la reforma, que estava convocada ahir, es va ajornar a avui dematí amb l'objectiu que els grups tenguin més temps de llimar aquests punts que generen controvèrsia.

En aquest sentit, representants de tots els partits presents a la Cambra negociaren ahir, discretament i durant tot l'horabaixa, les esmenes que es poden transaccionar a l'esmentada comissió.

Pel que fa a les qüestions que encara generen controvèrsia, cal destacar el finançament, ja que PP i PSIB no acaben d'acordar la fórmula per assegurar més inversions estatals; el Consell de Formentera, i el percentatge de diputats necessaris per aprovar la llei que el dotaria de competències; la inclusió o no d'una carta de drets i deures dels ciutadans i la definició de les competències insulars.

Respecte de la qüestió del finançament, els «populars» han inclòs a la proposta d'Estatut un apartat que garanteixi a Balears 3.000 milions en inversions estatals durant un màxim de 10 anys. El PSM estaria a favor d'aquesta iniciativa amb matisos. En canvi, el PSIB-PSOE vol que aquests doblers arribin en base a un criteri concret -l'aportació de les Illes al PIB estatal- i que es traduiria en un 2'5 per cent de les inversions globals. Precisament, aquesta darrera fórmula és la que finalment s'ha inclòs en la proposta d'Estatut català, que es vota en referèndum el pròxim 18 de juny.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.