El batle de Campanet, Francesc Aguiló, estudia retirar el contenciós que l'Ajuntament presentà contra el Govern de les Illes Balears per la construcció de l'autovia Inca-sa Pobla, ja que el procés judicial encara es troba en la fase de diligències prèvies i la carretera ja està inaugurada. Aguiló acusa l'Executiu d'haver demorat el procés de manera intencionada, un procés respecte del qual sort es dictarà sentència, amb una mica de sort, l'any 2008.
-La carretera ja està inaugurada i el contenciós, encara per resoldre.
-Sí. Han passat gairebé dos anys des que presentàrem el contenciós i encara no tenim tota la documentació requerida. Hi ha documents que hem hagut de demanar fins a quatre vegades i encara en manquen quatre que ha de presentar la Conselleria. És evident que el Govern ha volgut retardar el procés judicial per inaugurar la carretera abans que el plet sigui plenament vigent. Anant bé les coses, el plet es resoldrà l'any 2008.
-Vosaltres argumentau el dany que es provoca al paisatge de Campanet, declarat Bé d'Interès Cultural.
-Sí, denunciam l'impacte de l'autovia i els seus efectes sobre una zona BIC. Tot i que l'entrada a Campanet hagi millorat de manera notable respecte del projecte inicial, perquè la rotonda no és elevada, amb el pont d'Ullaró s'han lluït.
-La justícia és lenta...
-La justícia és lenta, però el Govern és encara més lent a l'hora d'entregar la documentació. Ara ja no té sentit el plet i ens reunirem per decidir si l'Ajuntament hi continua endavant o bé si el retiram.
-No seria el primer cas en el qual primer es construeix una carretera i després el jutge dóna la raó als veïns. Ja va passar amb la circumval·lació d'Alcúdia.
-Sí, però en el cas que guanyem no llevaran la carretera, i molta gent està contenta; ara potser no seria així si haguessin vist l'altra alternativa... Nosaltres proposàvem un desdoblament. El territori perdut ja no el recuperarem, ara és una qüestió d'ètica.
-I què ha estat de la teulera i de l'hostal que foren destruïts?
-Ens han posat part de les restes a la rotonda de l'entrada a Campanet. És com un trofeu de guerra que han volgut posar a la vista de tothom.
-Us ha sorprès, la rapidesa de les obres?
-Pens que moltes coses s'han realitzat sense tenir el projecte acabat i això explica les coses que s'han fet, desfet i refet.
-Ens assegurau que el mal ja està fet. Què pot fer ara l'usuari?
-Entenc que la gent trobarà una carretera més còmoda i, com que no hi ha hagut cap alternativa, crec que poden emprar-la; però les coses no s'han fet correctament, el Govern ha fallat en això i, des del principi, hi ha hagut una intenció clara d'executar aquesta obra passant per damunt del que sigui.
-Campanet ha estat el municipi més perjudicat pel projecte?
-No és només això, hi ha una voluntat evident de no donar-nos subvencions. Ens han llevat les ajudes de la serra de Tramuntana, pel centre de dia ens han donat només la mitat... La inauguració de la variant d'Inca ha costat 70.000 euros i a nosaltres ens lleven les ajudes.