muy nuboso
  • Màx: 15°
  • Mín: 12°
15°

Batalla campal a Punta Ballena entre «hooligans» i agents de la Guàrdia Civil

Destrossaren un jeep, mobiliari urbà i de dos bars, i feriren els membres de les Forces de l'Ordre

Fora camisa, bruts i amb una ressaca tremenda. Així comparegueren ahir davant el jutge de guàrdia de Palma dotze hooligans britànics que dissabte de matinada protagonitzaren una batalla campal a Punta Ballena, a Magaluf.

Aquestes darreres setmanes han arribat a Calvià grups d'anglesos que celebren comiats de fadrí o festes de cap de setmana a Mallorca. La seva estada a l'Illa es redueix a nits inacabables de copes i d'excessos. En aquest estat no és d'estranyar que la situació els fugís de les mans. La primera brega multitudinària es registrà al bar Red Lion i la segona, al Big Dog. Així, en destrossaren el mobiliari i els grups enfrontats sortiren al carrer, on encara tiraven taules i cadires contra els rivals. Aquest esclat de violència desembocà en tres baralles diferents, que acabaren en una de sola. La primera dotació de la Guàrdia Civil que arribà a Punta Ballena és la que en sortí més malparada: els anglesos eren violents, anaven gats i molts tenien un físic temible. Així, atacaren els agents amb tot el que tenien a mà i en lesionaren dos. A més, intentaren bolcar el seu jeep i en romperen les llunes. Era una batalla campal al més pur estil de les viscudes a Punta Ballena ja en els anys noranta.

Els efectius policíacs demanaren reforços i els guàrdies civils que arribaren carregaren contra els hooligans amb porres. Dotze homes varen ser arrestats. Tots hi oferiren una resistència tenaç i la mitat perdé la camiseta, que havia quedat esbocinada.

Ahir dematí, els acusats foren traslladats als jutjats de via Alemanya, per declarar davant el jutge de guàrdia. El seu aspecte era lamentable i arribaren engrillonats i per parelles, estretament vigilats pels guàrdies civils. «Quan no s'engaten no són tan agressius», assenyalà mig seriosament mig en broma un funcionari. Tots foren interrogats pel jutge tal com anaven, mig despullats. Un d'ells, fins i tot, tenia els texans gairebé arrancats. Els detinguts fan part de tres grups que no es coneixien i que s'enfrontaren per motius trivials. Quan la Benemèrita hi arribà s'uniren contra els agents.

El magistrat els imposà una fiança de 3.000 euros per afrontar els danys materials que havien provocat i després tots pogueren tornar als seus hotels, en llibertat amb càrrecs.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.