PUBLICITAT PER TELEVISIÓ. El director de l'Ibatur, Raimundo Alabern, anuncià una campanya publicitària per televisió en els mitjans estatals a partir d'octubre. L'objectiu és reforçar i potenciar les reserves en temporada baixa i mitjana. Alabern hi apareixerà acompanyat pel conseller Flaquer; per Joan Miralles, president de Restauració de la Pimem; i per David González, de Restauració de la Caeb.
El conseller de Turisme del Govern balear, Joan Flaquer, demanà als empresaris de l'oferta complementària que mantinguin la relació entre qualitat i preu i que, tot i la bona temporada turística, moderin les tarifes perquè la satisfacció dels clients no minvi.
«El mercat ha de ser prou intel·ligent per saber que això no és la gallina dels ous d'or», afegí el conseller, per afirmar que s'ha d'aconseguir mantenir la qualitat de l'oferta.
Flaquer realitzà aquestes declaracions durant la presentació a València dels productes balears a càrrec d'hotelers i d'agències, davant gairebé 150 agents de viatge. De la mateixa manera, confirmà que les assignatures pendents en matèria turística són encara ara la recuperació de la rendibilitat i la desestacionalització.
Les Balears reberen 310.000 turistes valencians el 2005. És la tercera comunitat espanyola en nombre de visitants cap a les Illes, superada només per Madrid, amb 775.000, i per Catalunya, amb 810.000. Barcelona és l'aturada següent en la promoció, que duen a terme el Govern i una vintena d'hotelers i agents de viatge illencs, a les principals capitals peninsulars.