L'Ajuntament de sa Pobla encara no sap bé com es resoldrà l'encreuament de la tercera fase de la ronda amb les vies del tren, just davant la rotonda de Muro i uns metres abans d'arribar a la línia fèrria.
Aquesta intersecció està pendent del conveni ferroviari que ha de signar aviat la Conselleria d'Obres Públiques amb el Ministeri d'Infraestructures. En el cas que la via s'allargui fins a Alcúdia, existeixen dues opcions. La primera és desplaçar l'estació als afores del poble, com preveia el Govern del Pacte de Progrés quan en presentà el projecte l'any 2003. L'altra possibilitat és soterrar el tram de la ronda que passaria per davall la línia de ferrocarril.
En qualsevol cas, es tracta del punt més conflictiu de l'actuació per enllestir la ronda de circumval·lació del poble. De fet, l'Ajuntament i Obres Públiques tenen intenció de començar-ne les tasques per octubre i des de la rotonda d'Inca, a fi de guanyar temps amb vista a poder prendre aquesta decisió.
Per la seva banda, el Consistori de sa Pobla ja fa feina en l'expropiació de les 55 parcel·les afectades per la darrera fase d'aquesta via ràpida. Així, més de la meitat dels propietaris en qüestió ja n'han començat els tràmits pertinents.
L'adequació dels 2.288 metres de traçat compresos entre la rotonda d'Inca i la de Muro suposarà la finalització de la ronda de circumval·lació del poble, que tindrà un total de 6 quilòmetres i ajudarà en definitiva a reordenar el trànsit als afores de la localitat.
El cost aproximat de l'obra serà de 6 milions d'euros, que es finançaran a través del consorci format per l'Ajuntament i pel Govern balear. Les característiques de la nova via seran semblants a les ja concretades en altres fases. Així, la carretera tindrà 25 metres d'ample i un vial de serveis de 9 metres, a més d'una zona de passeig.