L'Ajuntament d'Inca ha decidit traslladar el projecte d'aules mediambientals que estava previst construir-se a l'hort dels ermitans del Puig de Santa Magdalena, a un solar municipal de 70.000 metres quadrats del Serral de ses Monges, per evitar un possible «boicoteig per part de la Comissió Insular d'Urbanisme del Consell. «Els terrenys de Santa Magdalena estan declarats com a zona Anei i per construir les aules allà necessitam un interès general del Consell. Després del que ens ha costat que ens aprovassin el Pla General i el polígon, no ens volem arriscar que el projecte s'eternitzi i no s'arribi a fer», explicà el tinent de batle Rafel Torres, que informà que tot i el trasllat del projecte, la Conselleria de Medi Ambient continuarà aportant els 300.000 euros de subvenció que va comprometre el passat mes d'octubre.
Cal recordar que llavors el batle, Pere Rotger, explicà que volia inaugurar aquestes aules coincidint amb el Pancaritat d'Inca, que se celebra al puig de Santa Magdalena el proper 23 d'abril. Davant els darrers esdeveniments és de preveure que aquesta idea torni a patir un nou retard.
Torres puntualitzà que a més d'estar dins un Anei, els terrenys de Santa Magdalena pertanyien al Bisbat, que els cedia per 20 anys a l'Ajuntament. «Aquest fet també era una complicació afegida, tot i que havíem aconseguit arribar a un acord perquè els 20 anys començassin a comptar des d'ara», digué.