Les obres del túnel de sa Mola van tardar a començar, però ara es desenvolupen a bon ritme. Ja s'han perforat 260 metres de la boca sud del pas subterrani i es treballa en la construcció d'un pas inferior i del cobriment del torrent de sa Figuera.
L'accés al Port de Sóller des de la carretera comarcal pel túnel de sa Mola és un altre dels grans projectes que el Govern executa en aquests moments a la xarxa viària de Mallorca.
El projecte preveu una nova carretera de 2.149 metres, del quals 1.213 transcorren en túnel, convertint-se així en un dels passos subterranis més importants de Mallorca.
Del túnel de sa Mola, que facilitarà l'accés al Port de Sóller, s'han perforat ja 260 metres des de la boca sud del pas subterrani. La calçada del pas subterrani constarà de dos carrils de 3,5 metres cada un i voreres d'un metre. També es construirà una mitjana d'un metre i voreres a ambdós costats d'un metre. Així mateix es crearà una galeria d'evacuació del túnel de 170 metres.
El projecte és de gran importància per a Sóller, ja que permetrà treure el trànsit de la primera línia del Port. La via arrencarà a la carretera que uneix Sóller i el Port i la major part de la via transcorrerà pel túnel fins a l'arribada a la rotonda de sa Figuera, des d'on es podrà accedir al port. Una altra rotonda més endavant distribuirà el trànsit cap al centre del nucli costaner i es cobrirà el part del torrent de sa Figuera.
L'entrada per la part d'enrere del Port suposarà el tancament al trànsit de la primera línia, una de les grans aspiracions de l'Ajuntament de Sóller.