Més de 500 persones de les barriades de Son Oliva i Son Forteza es veuran afectades cada dia de manera seriosa per l'entrada en servei, avui mateix, de l'estació provisional del tren d'Inca. Marisol Fernández, regidora d'EU-EV, denuncià ahir que ni el Govern ni Cort no han previst en les obres de soterrament cao baixador provisional a l'altura del carrer de Tomás Luis de Victoria.
A partir d'avui, l'estació de tren de la plaça d'Espanya es trasllada a l'inici del carrer de Jacint Verdaguer. Aquesta infraestructura provisional estarà en funcionament fins a la conclusió de les tasques de soterrament i la construcció de la nova estació intermodal. Si bé el compromís de la Conselleria és «que el servei del tren continuï arribant a Palma sense interrupcions i mantenint els horaris actuals», el baixador de Son Oliva deixarà de ser operatiu mentre durin les obres.
Aquest «oblit o, senzillament, desconsideració» cap a una part de la ciutadania suposarà que «més de 500 veïns, la majoria treballadors o estudiants, de Son Oliva i de Son Forteza que cada dia empren aquest mitjà en els seus desplaçaments, quedin de cop i volta sense servei», manifestà Fernández. La parada provisional queda a dos quilòmetres de l'antiga.
Del total de gent que fa servir de manera habitual el tren d'Inca, el 42'4% ho fa per raons de feina i el 18'3%, d'estudis. Quant a la distribució per sexes, el 60'4% són dones. Aquestes dades donen una idea del perfil dels usuaris que, a partir d'ara, «s'hauran de cercar» la vida durant el dos anys que es preveu que durin les obres. «Des del principi d'aquest projecte, el Govern i l'Ajuntament han demostrat molt poc respecte cap als usuaris, si pensam que de tot d'una es pretenia traslladar l'estació provisional a Son Fuster», afegí la regidora d'EU-EV.