Cort admet que l'obertura al trànsit del carrer de Jacint Verdaguer, arran de les obres per soterrar les vies del tren d'Inca, pot dur a «situacions insostenibles per a la ciutat».
Amb els seus tres carrils -dos de sortida i un altre d'entrada-, aquest nou corredor que connectarà la via de cintura amb el parc de les Estacions i que ha de servir per esponjar el trànsit dels carrers d'Aragó i d'Eusebi Estada, haurà de suportar devers 15.000 vehicles diaris. La seva saturació se situa sobre l'horitzó temporal del 2010.
Les directrius sobre la mobilitat i l'aparcament a la ciutat de Palma, elaborades per l'Ajuntament durant la legislatura passada, són molt clares en les seves conclusions. S'hi assenyala, en efecte, que «no és recomanable l'ampliació d'infraestructures per absorbir els increments de demanda prevists per a l'any 2010, ja que entraríem en una dinàmica de potenciació del mode privat incompatible amb l'increment de la qualitat de vida» dels ciutadans.
En aquest període, segons explica l'estudi, de l'àrea de Trànsit i Transports de Cort, «es recomanen actuacions de potenciació del transport col·lectiu i els modes de viatge a peu, de manera que es produeixi una captació d'almenys 150.000 viatges per persona del mode privat».
Transport públic
Les directrius de mobilitat determinen la necessitat de potenciar el transport públic. «El manteniment de polítiques de planificació dirigides a absorbir la demanda porta a situacions insostenibles per a la ciutat», dictamina un informe que aconsella un creixement moderat del vehicle privat.
Tot i que es proposi modificar el sentit de circulació al carrer d'Aragó perquè sigui només de sortida, alhora que el corredor de Jacint Verdaguer absorbeixi tot el trànsit d'entrada, aquesta possibilitat queda per ara descartada. Fins l'any 2010, l'estudi alerta de la saturació de tots els eixos: autovia de circumval·lació, anell de les Avingudes i en totes les àrees radials més importants -Aragó, Capità Salom i Jacint Verdaguer.