Cirer admet haver incomplit la promesa electoral de fer el parc central de Palma

Veïns i grups municipals de l'oposició acusen el Partit Popular de «frau a la ciutadania»

Les vies del tren quedaran soterrades al passeig de Jacint Verdaguer, però damunt no hi haurà cap corredor verd, sinó un carrer amb cotxes.

TW
0

La batlessa de Palma, Catalina Cirer, admeté ahir que havia incomplert la promesa del Partit Popular de construir el parc central de Palma, suma dels parcs de les Estacions, Son Costa i Son Fuster. Tot i això, ho justificà pel fet que la proposta recollida en el programa electoral que el PP presentà a les eleccions municipals del 2003 «era molt genèrica i s'havia de definir amb més claredat».

Per la seva banda, la Plataforma del parc de les Vies i els partits de l'oposició acusen l'equip de govern de «frau a la ciutadania» i alerten que faran tot allò que estigui al seu abast perquè l'estratègia de Cirer i del seu equip canviï. Tanmateix, la primera edil es nega a introduir «modificacions substancials» en els projectes del parc de les Estacions i el passeig de Jacint Verdaguer. «Es tracta d'una proposta definitiva, molt equilibrada i consensuada amb tots els col·lectius de la ciutat, i de la qual estam molt orgullosos», explicà ahir.

La Plataforma pel parc de les Vies creu que «omplir de cotxes la zona de Jacint Verdaguer mantindrà la ciutat dividida. Tan sols han canviat la barrera física del tren per la de tres carrils de circulació -dos d'entrada i un de sortida-, que connectaran la via de cintura amb la plaça d'Espanya, i per on transitaran 15.000 vehicles cada dia».

La portaveu de la Plataforma, Àngels Fermoselle, recordà ahir que el Pla de mobilitat de Palma preveu que el 2010 aquest nou carrer ja estigui saturat. «L'únic argument esgrimit per l'Ajuntament en contra del parc és fals. Omplir de cotxes el centre de Palma no resoldrà el caos d'Aragó i Eusebi Estada».

Fermoselle comparegué amb altres membres de la mateixa entitat -Pilar Gómez, Onofre Sastre, Joan Miró i Juan Ramón Ortega- i amb el coordinador general del GOB, Miquel Àngel March. Així, anunciaren noves mobilitzacions amb l'objectiu de «fer canviar d'opinió la batlessa».

Antoni Roig, portaveu del PSOE, acusà Cirer de malbaratar els doblers públics amb un parc que haurà costat a la ciutadania uns 21 milions d'euros (9 milions d'antic parc i 12 més de l'actual). Eberhard Grosske, d'EU-EV, declarà que amb el pressupost d'aquesta actuació es podrien construir a Palma més de 10 centres de salut. Afegí que l'obra no és una exigència del soterrament, sinó que neix de la voluntat d'aprofitar-se'n per fer un aparcament i una galeria comercial. Segons Pere Muñoz, del PSM, l'actitud de Cirer s'ha traduït en «un malestar enorme i una notable pèrdua de qualitat de vida. No havien sorgit mai tantes plataformes».