Yanko compra la marca Pielsa i trasllada a Inca la seva seu social

La Conselleria de Comerç i Indústria serveix d'avalista en la compra

TW
0

E.B./DdB.Inca.
La presència de les marques de calçat Yanko i Pielsa en la capital del Raiguer queda garantida des d'ara. Yanko SA acaba de comprar Pielsa, una de les primeres marques de calçat «casual» d'Espanya en una operació de compravenda avalada des de la Conselleria de Comerç i Indústria del Govern balear. A canvi de l'aval les dues marques es comprometen a mantenir la seu social a les Illes Balears, segons informaren fonts de la Conselleria.

Així, a través d'aquesta operació, Pielsa trasllada la seva seu social a Inca. El nou grup consolida un volum de vendes de 20 milions d'euros i es converteix en un dels més importants de Balears i també d'Espanya dins del sector del calçat. Les dues marques gaudeixen d'un alt reconeixement en el sector del calçat amb presència en més de 1.000 punts de venda. Yanko dissenya, fabrica i distribueix calçat de vestir i Pielsa «casual». La complementarietat de les marques permetrà al nou grup cobrir una àmplia part del mercat amb una oferta altament competitiva. En aquest sentit el director general del grup, José Luis Rodríguez Hortoneda destacà que «Pielsa té un gran potencial, ja que el mercat casual és més dinàmic que el de vestir».

La marca Yanko va néixer a Inca de mans de Pepe Albadalejo però el 1996 i després de la fallida del grup Yanko la societat Yanko SA es va fer amb la marca per una quantitat simbòlica de 30.000 euros a canvi del manteniment de 130 llocs de treball. Una vegada conclosa l'etapa de sanejament empresarial, la marca afronta ara el rellançament de la companyia amb un pla de negoci expansiu. En els darrers anys i dins de l'etapa de rellançament, Yanko ha signat la llicència exclusiva per produir i comercialitzar el calçat de Victorio&Lucchino.

En el desenvolupament internacional de la marca, Àsia es consolida com el principal mercat exterior amb la recent obertura de vuit botigues pròpies a Xina i un agressiu pla de creixement per a 2005-2007 en aquest país a més de reforçar la presència a Japó amb l'obertura d'una botiga pròpia a Tòquio.