Dos joves van morir i sis persones més van resultar ferides de diferent consideració després que un cotxe envaís ahir al matí el carril contrari i xocàs contra un monovolum. Un camió i un altre turisme es van trobar amb el carril obstaculitzat i es van afegir a la col·lisió. Després va sobrevenir el col·lapse.
El turisme BMW amb matrícula IB-9034-CP en el qual circulaven Miguel Àngel Garriga Heine, de 27 anys, i Juan Antonio Jimeno Llompart, de 19, es dirigia a Inca quan a l'altura del quilòmetre 14'5, entre Consell i Santa María, va perdre el control. Els investigadors creuen que el vehicle, de gran potència, circulava a una velocitat considerable, ja que durant un centenar de metres es va introduir en la mitjana i va anar arrencant de rel arbusts i bardisses.
El cotxe, llavors, va envair el carril contrari i ja a una velocitat inferior es va estavellar frontalment contra un monovolum Seat Alhambra, sembla que de lloguer. Aquest darrer va arrossegar al BMW durant 70 metres, fins que ambdós es van detenir sobre la calçada, destrossats.
El vehicle dels dos joves va ser el que se'n va dur la pitjor part, ja que va quedar pràcticament xapat i els seus dos ocupants van morir gairebé a l'acte. Els dos carrils en direcció a Palma van quedar bloquejats i un camió Renault IB-5169-CZ i una furgoneta Opel IB-8167-BY que circulaven per aquest tram no van poder frenar a temps i es van estavellar també. Per fortuna, els seus ocupants van sortir il·lesos. Eren les set i mitja i el caos es va apoderar de l'autopista d'Inca.
Al Seat Alhambra viatjaven sis alemanys: dos homes, les seves respectives dones i dos al·lots de 5 i 7 anys. Christopher, el conductor, va quedar atrapat entre la ferralla i va haver de ser rescatat. Els conductors que foren testimonis del sinistre van donar avís als equips d'emergència, que es van desplaçar massivament fins a aquell tram de l'autopista. Fins a sis ambulàncies del 061, bombers i 15 efectius de la Guàrdia Civil van prestar els primers ajuts als ferits, que estaven commocionats pel xoc i també horroritzats per l'aspecte que presentava l'autopista, amb dos joves inerts entre les restes del BMW, trossos de carrosseria i líquids de motor vessats al llarg de 100 metres.
La funerària va retirar els cadàvers de Juan Antonio i de Miguel Àngel. El primer d'ells, de 19 anys, era un esportista consumat i va militar en els equips inferiors del Básquet Inca.