M.PUIGRÒS. Manacor.
La Direcció General de Consum i la Fundació Hospital de Manacor varen voler fer una crida ahir per tal d'alertar tota la població de la comarca de les noves estafes telefòniques que s'estan succeint els darrers dies i mitjançant les quals es comunica als particulars que han de telefonar a l'Hospital de Manacor utilitzant un telèfon de tarifació 806. El presumpte objecte de la telefonada que realitzen els suposats estafadors és que els ciutadans han de rebre una carta del centre hospitalari. A més des de Consum s'ha comprovat que s'utilitza una estratègia de dilació per tal d'augmentar el temps de la cridada. Així, el cost de la cridada és d'1'15 euros per minut des d'un telèfon fix i de 1'50 euros des d'un mòbil.
Així, i mitjançant comunicat de premsa, l'Hospital de Manacor vol aclarir que mai no utilitza números de tarifació addicional del tipus 806 per les seves comunicacions amb els pacients i per tant, demana a la població que no cridi a aquests telèfons quan algú telefoni en nom de l'Hospital. Per la seva banda, la Direcció General de Consum ja es va posar en contacte amb tots els ajuntaments per tal de demanar que facin extensives una sèrie d'advertències, amb la finalitat d'evitar les estafes telefòniques, especialment les que es realitzen amb números de 806, 803 i 807.