L'Oficina del Consumidor va atendre més de 1.300 reclamacions l'any passat

TW
0


L'Oficina Municipal d'Informació del Consumidor va atendre 1.326 reclamacions el 2003, la majoria de les quals tenien relació amb el sector de la telefonia, l'adquisició d'electrodomèstics, reparacions domèstiques o la contractació de viatges, i va aixecar 139 actes d'inspecció.

La regidora de Sanitat i Consum, Marina Sans, subratllà que l'any passat aquesta oficina municipal va aconseguir resoldre la meitat de les queixes a través de la fórmula de la mediació. Això representa un 10% més d'acords que el 2002.

La responsable municipal destacà que el procés de mediació permet reduir el temps que duria dilucidar aquesta classe de reclamacions en els tribunals, ja que les queixes se solen resoldre en un mes i mig, si fa no fa.

Els mercats municipals, el sector minorista d'alimentació i el ram no alimentari concentraren la majoria d'inspeccions realitzades al llarg del 2003, afirmà la regidora. A més, avançà que l'Ajuntament estudia la possibilitat d'obrir una oficina més per facilitar l'accés dels ciutadans a aquest servei.

La major part de les infraccions detectades l'any passat tenien a veure amb la falta d'indicació del preu o d'etiquetes normalitzades en productes pesquers i l'exposició a l'abast del públic de productes alimentaris en orri sense protecció.

L'any passat es tramitaren 94 reclamacions més que el 2002, comunicà la responsable de l'Oficina Municipal d'Informació.