Una excavadora rebenta a Calvià una canonada principal de gas

L'avaria es produí a les obres de l'estació d'autobusos de Palmanova

TW
0

G.P./M.T. Palma.
Una fuita de gas obligà ahir a tallar el trànsit entre la rotonda d'accés a Palmanova i la de Cala Figuera, durant més d'una hora. Una excavadora que feia una rasa d'un metre de profunditat per 25 metres de llarg a la futura estació intercanviadora d'autobusos rebentà una de les canonades de la companyia Gesa i en pocs minuts tota la zona feia olor de gas. Per aquest motiu, es mobilitzaren els serveis d'emergència i instants després comparegueren al lloc una desena d'agents de la Policia Local de Calvià, dues unitats dels Bombers del Consell de Mallorca, així com diversos agents de la Guàrdia Civil.

L'estació d'intercanvi d'autobusos es construeix just al costat de la rotonda d'accés a Palmanova, a pocs metres de la caserna de la Benemèrita en aquest nucli. Els agents de la Guàrdia Civil impediren també el pas de vehicles des dels carrerons propers a la caserna.

Just després de l'avaria, l'empresa que realitza les obres avisà Gesa i diversos operaris de la companyia es traslladaren al lloc per resoldre el problema. Des de la companyia Gesa s'indicà que l'excavadora perforà el «Feeder» de Calvià, és a dir, el conducte principal de gas del poble i per això s'hagué d'aïllar la zona.

En el conducte de gas des de Calanova a Calvià i a causa de la fuga, els operaris hagueren d'interrompre el subministrament de Son Caliu a Cas Saboners. L'avaria fou considerable ja que per aquest conducte el gas pot circular a una pressió de 780 grams/centímetre quadrat. Després, es procedí a treure el tros de canonada perforat i es canvià per un de nou. El subministre de gas quedà reposat a les 19.00 hores, segons la companyia Gesa, que lamentà l'avaria.